SME
  1. SME Minúta
  2. Svet
  3. Heroický nápoj Buča Kombuča či reďkovky Azovstaľ, Ukrajina chce zakázať zarábanie na vojne
24. 3. 2023
|
17:34
|
Svet

Heroický nápoj Buča Kombuča či reďkovky Azovstaľ, Ukrajina chce zakázať zarábanie na vojne

Ilustračná snímka.
Zdroj TASR/AP

V ukrajinskom parlamente sa objavil návrh zákona, ktorý by zakázal v reklame a obchode používať vojnovú tematiku. V krajine sa už predáva heroický nápoj Buča Kombuča, reďkovky Azovstaľ či predražené kyjevské pivo Hrdinovia nezomierajú.

Mesto Buča pri Kyjeve sa do povedomia zapísalo vojnovými zverstvami, odhalenými vlani na jar po oslobodení od ruskej okupácie.

Oceliarne Azovstaľ sa stali poslednou baštou ukrajinského odporu počas krvavého obliehania prístavného mesta Mariupoľ na juhovýchode Ukrajiny. Zvolanie Hrdinovia nezomierajú na Ukrajine používajú na uctenie padlých vojakov, ale aj demonštrantov, ktorí prišli o život pred pádom proruského režimu vo februári 2014.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je nešťastné, že výrobcovia spotrebného tovaru a poskytovatelia služieb sa uchyľujú v marketingovej komunikácii k nemiestnemu využívaniu tragických vojnových udalostí, názvov poničených miest, vlasteneckých výziev a vojenských hesiel," vysvetľuje skupina poslancov, ktorí návrh predložili.

Podľa názoru poslancov možno teraz na Ukrajine sledovať priamo explóziu komerčného využitia vojnovej a vlasteneckej tematiky.

Autori predlohy navrhujú zakázať registráciu obchodných značiek, ktoré využívajú názvy vojnových udalostí, názvy obcí a miest, ktoré utrpeli ruskou agresiou alebo sa za vojny stali symbolmi odolnosti a hrdinstva, ako aj zakázať využívať názvy bojových operácií, zbraní a vojenskej techniky, mená vojenských jednotiek a oficiálne pozdravy Ozbrojených síl. Zákaz sa má týkať aj reklamy.

Obmedzenia by sa však nemali vzťahovať na reklamu pri filmoch, knihách či ďalších dielach venovaných vojne Ruska proti Ukrajine.

Ako príklad neprípustného využitia vojnových udalostí v reklame zákonodarcovia pripomenuli slogan "Heroická Buča Kombuča s chuťou citrusu" pre nealkoholický fermentovaný nápoj, vyrábaný ukrajinskou firmou využívajúcou vo výrobe kombuču. Na sociálnych sieťach firme ironicky radia, aby svoje nápoje pomenovala po nacistických koncentračných táboroch, poznamenal server Meduza.

Jeden z ukrajinských dôstojníkov na sociálnych sieťach zachytil aj vodku Nepoborna (Neporaziteľná), ktorá podľa reklamy "vznikla na Ukrajine počas odporu" ruskej agresie, ako aj papuče so zvolaním "Sláva ozbrojeným silám Ukrajiny! ".

(ČTK)
SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie príspevky na tému: Vojna na Ukrajine

06:14
Svet

Dve osoby prišli o život a ďalších päť utrpelo zranenia pri rozsiahlom ruskom dronovom útoku na mesto Odesa. Čítaj ďalej

Zdroj DSNS.GOV.UA
00:10
Svet
Dôležité

Spojené štáty a Ukrajina podpísali dohodu o nerastných surovinách. Čítaj ďalej

Povrchová baňa na ilmenit v centrálnej oblasti Kirovohradu.
Zdroj SITA/AP
22:22
Svet

V Moskve sa bude 20. septembra konať hudobná súťaž s názvom Intervízia, je ruským rivalom medzinárodnej Eurovízie. Čítaj ďalej

22:08
Svet

Ukrajinský rabín piesňou nabáda Trumpa bojovať v mene dobra a pomôcť Ukrajine dosiahnuť spravodlivý a trvalý mier.

Čítaj ďalej
21:34
Svet

EÚ podľa Kallasovej pripravuje plán B na zachovanie sankcií Rusku v prípade, že USA upustia od mierových rokovaní. Čítaj ďalej

21:06
Svet

Estónsko dostalo šesť amerických salvových raketometov, ide o jeden z najväčších nákupov zbraní v krajine. Čítaj ďalej

20:41
Svet

USA sú pripravené ešte dnes podpísať dohodu s Ukrajinou o nerastnom bohatstve, tvrdí minister financií Bessent. Čítaj ďalej

20:37
Svet

V Kurskej oblasti sú podľa Putina stále malé skupiny ukrajinských vojakov ukrytých v pivniciach a skrýšach. Čítaj ďalej

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 628
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 379
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 724
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 209
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 387
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 783
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 915
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 326
SkryťZatvoriť reklamu