TRNAVA. Prvý Citroën C3 Picasso vyrobili v Trnave v predsérii koncom minulého roka. Dnes schádza z výrobných liniek spoločne s modelom Peugeot 207, ktorý u nás francúzska automobilka donedávna vyrábala ako jediný.
Do zmeny výrobného mixu v Trnave investovala automobilka zhruba 100 miliónov eur (vyše troch miliárd korún). Išlo rozšírenie priestorov či nové technológie.
Investícia, zdá sa, pomôže dodávateľom automobilky. „S novým modelom budú do Trnavy prúdiť dielce od 70 nových dodávateľov, čo je takmer tretina všetkých súčasných dodávateľov Peugeotu,“ povedal Peter Švec, hovorca automobilky.
Produkcia áut v Trnave sa nezmení
Aj keď nový model znamenal pre automobilku ďalšie výdavky, neznamená to, že sa u nás vyrobí viac áut. Produkcia Peugeotu, ktorá je dnes nastavená asi na 850 áut denne, zostane na tejto úrovni.
Z 850 áut však má od nového roka asi polovicu predstavovať nový model. Meniť sa teda nebude ani počet zamestnancov v automobilke. V jej závodoch pracuje približne 3300 ľudí.
Zmena výrobného plánu automobilky môže by aj reakciou na pokles dopytu po autách, ktorý sa prejavil v západnej Európe.
Predaj áut tam klesol za prvých osem mesiacov tohto roka takmer o štyri percentá: „Vplyv finančnej krízy vidíme v západnej Európe, kde sa prejavila v zníženom dopyte po autách a my sa chceme prispôsobiť vývoju na trhu.
Vidíme, totiž že klienti menia svoje požiadavky, trend smeruje k malým autám, ktoré majú nižšiu spotrebu, či už benzínu, alebo nafty,“ povedal šéf slovenskej pobočky PSA Jean Mouro.
Zaviesť tretiu zmenu Peugeot neplánuje
Pre trnavský závod je podľa neho práve prospešné, že sa v ňom vyrábajú takéto modely. Dodal tiež, že problémy na trhu určite nepocítia tunajší zamestnanci: „Určite nebudeme znižovať počet zamestnancov.“ Na druhej strane závod ani do budúcna nebude využívať celú svoju kapacitu. Je totiž stavaný na výrobu 300-tisíc áut ročne, na tento rok má v pláne asi 200-tisíc.
„Na budúci rok to určite nebude,“ povedal Mouro o tretej zmene, ktorá by sa o výrobu ďalších 100-tisíc kusov mohla postarať.
Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu pripomína, že problém s dopytom na Slovensku zatiaľ nehrozí: „U nás môžeme hovoriť o 20-percentnom náraste registrácií nových vozidiel,“ povedala.
![]() |