Hokejová aréna zhorší dopravu

Na majstrovstvá v hokeji bude treba viac než novú halu. Parkovanie má na starosti štát, ktorý ho vraj zaplatí za pomoci súkromného investora. Preplnené bratislavské cesty by malo riešiť hlavné mesto. To by však uvítalo štátnu pomoc.

Nová aréna pre hokejové majstrovstvá bude mať parkovisko pre vyše tritisíc áut. Ako sa budú riešiť preťažené bratislavské cesty, nie je jasné.Nová aréna pre hokejové majstrovstvá bude mať parkovisko pre vyše tritisíc áut. Ako sa budú riešiť preťažené bratislavské cesty, nie je jasné. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Fanúšikovia, ktorí sa prídu pozrieť na majstrovstvá v hokeji, budú mať kde parkovať. Ako sa na parkoviská pohodlne dostanú, ešte nie je jasné. Vyriešenie dopravy v hlavnom meste by mala zvládnuť Bratislava sama. Kedy, kto a za čo dopravný problém vyrieši, nie je jasné.

Nový štadión s kapacitou 12­ tisíc sedadiel, ktorý má byť v roku 2011 dejiskom hokejových majstrovstiev sveta, bude mať podzemné parkovisko. Zmestí sa doň vyše tritisíc áut. O parkovanie sa postará štát vďaka projektom verejno­­súkrom­né­ho partnerstva (PPP) spoločne s investorom národného futbalového štadiónu. Pôjde o spoločné parkovisko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Bude treba ešte nejaké odbočovacie prúdy, prebudovať niektoré križovatky a ešte jednu otáčaciu križovatku,“ povedal Martin Ryba, výkonný riaditeľ marketingu Slovenského zväzku ľadového hokeja. Koľko to bude stáť, nechcel povedať: „Zatiaľ máme len veľmi hrubé odhady, preto by som to nerád zverejňoval.“

Ani dostatok parkovacích miest však ešte nemusí byť zárukou, že fanúšikovia skutočne budú mať kde nechať svoje autá. „Podstatné je, koľko miest má byť pre ľudí, koľko pre obsluhu či pre hráčov. Aby sa nestalo, tak ako v niektorých bratislavských bizniscentrách, že sa síce postavili sľúbené parkovacie miesta, ale žiadne z nich nie je verejnosti prístupné,“ povedal Jozef Drahovský, analytik v oblasti dopravy.

Preťažené cesty

Vyriešenie parkovania je len časťou problému. Plánovači hokejovej arény sa musia vyrovnať s jestvujúcou zlou dopravnou situáciou v danej lokalite.

SkryťVypnúť reklamu

„Bajkalská je preťažená už teraz, to sa ešte zhorší pre projekt Tri veže,“ upozornil Milan Cílek, námestník bratislavského primátora. Štadión totiž nie je jedinou novostavbou, ktorá zhorší dopravu v jeho okolí. Zatiaľ sa rieši situácia na Bajkalskej ulici. Jej rozšírenie by mala zaplatiť firma Cresco, ktorá stavia bytový komplex Tri veže. Riešenie by však podľa Cíleka malo byť komplexnejšie. Pomohla by napríklad mimoúrovňová križovatka. „Je to v územnom pláne, ale všetko závisí od financií,“ povedal.

Ryba zo Zväzu ľadového hokeja s mimoúrovňovou križovatkou ráta. Mala by existovať v roku 2014. To už bude po majstrovstvách. Ryba tvrdí, že o tom už rozhodlo mesto.

Mesto si však isté nie je. „Je to len územný plán, vôbec to neznamená, že sa to bude stavať,“ povedala hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová.

SkryťVypnúť reklamu

No ani mimoúrovňové križovatky by nevyriešili problém dopravných zápch. „Ak niekde zrýchlite tok dopravy, tak ten sa zasa niekde zastaví,“ povedal Cílek. Zaťaženie Bratislavčanov je podľa neho enormné a preniaze sa nedajú čerpať ani z eurofondov. „Čiže to bude musieť riešiť aj štát,“ myslí si viceprimátor.

Štát rieši halu

Štát sa však od problému dopravy odťahuje. „Dopravu má na starosti mesto. Pozemok pre arénu mohol byť teoreticky aj inde, kde by nároky na dopravu boli iné,“ povedal minister školstva Ján Mikolaj. Podľa neho by mal štát riešiť napríklad prípojky haly k plynovodu či vodovodu, nie dopravu.

Tak ako nie je ešte vyjasnená zodpovednosť jednotlivých inštitúcií za riešenie dopravných problémov, otvorenou otázkou zostávajú aj zdroje. „Zatiaľ sa nehovorí, kto by to mal platiť. Možno aj mesto, možno aj niekto iný,“ povedala Chudinová.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenský zväz ľadového hokeja sa spolieha aj na to, že veľa podujatí sa odohráva najmä vo večerných hodinách, keď už nie je dopravná špička. „Zaťaženie je vyššie na konci podujatia než na začiatku. Nie všetci chodia na zápasy presne na čas,“ povedal Ryba.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 699
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 772
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 044
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 446
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 391
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 947
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 719
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 325
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu