Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín

Značka nie je všetko. Rozhoduje chuť.

Jedna značka, jeden výrobok a pritom rozdielna chuť aj zloženie. Niekedy spoločnosti produkt prispôsobia na základe požiadaviek lokálnych zákazníkov, no občas ide len o uplatnenie dvojitého metra.

Rôzna kvalita použitých surovín sa prirodzene odrazí aj na chuti, hoci cena ostáva obvykle rovnaká. Našťastie existujú výnimky. Firmy, ktoré svoju receptúru držia pevne za opraty a nepopustia ani keď ide o maličkosti. Pochutnať si tak môžete na rovnakej chuti a kvalite bez ohľadu na to, či budete na Slovensku, v Rakúsku, USA, alebo kdesi v Ázii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pearl River Bridge

Loading

...

S nárastom záujmu o čínsku kuchyňu stúpa aj dopyt po sójovej omáčke. Základom je sója, pšenica, soľ cukor a fermentácia. Omáčku možno dostať v rôznych vyhotoveniach, konzistenciách aj príchutiach. A práve jej chuť rozhoduje o tom, ako dopadne výsledný pokrm. Preto kuchári z ázijských reštaurácií radi používajú omáčku Pearl River Bridge. Je jednoducho autentická a všade na svete má rovnaké chuťové aj aromatické vlastnosti, nelíši sa ani zložením. Jej výroba začala v roku 1958 a bola jedna z prvých štátnych značiek určených na export.

Za polstoročie omáčka dosiahla taký úspech, že sa predáva vo viac ako 100 krajinách sveta v nezmenenej kvalite a stále sa vyrába v čínskej provincii Zhongshan. Vďaka unikátnej forme fermentácie dosiahla omáčka množstvo ocenení medzi domácimi aj zahraničnými odborníkmi. Jej výrobca garantuje, že ak z omáčky ochutnáte kdekoľvek na svete, zažijete rovnaký chuťový pôžitok, ako na čínskom území.

McDonald's

Loading

...

Je jedno, v ktorej z prevádzok v Európe si dáte BigMac a Chesseburger. Jedno máte zaručené. Na celom svete dbá spoločnosť na kvalitu surovín a originálnu receptúru, vďaka ktorým dokáže zabezpečiť jedlo rovnakej chuti na celom svete. Možno netušíte, že dodávatelia surovín v rôznych krajinách sú lokálni a napríklad na Slovensku sa používajú podstieľkové vajíčka z Veľkého Krtíša. Výnimočnosťou je aj schopnosť vystopovať konkrétny dobytok, z ktorého bolo použité mäso v konkrétnom burgri.

Vždy však platí, že Mekáč musí chutiť všade rovnako, pretože sa používajú rovnaké koreniny a ingrediencie, jednotný štýl. Aj preto majú legendárne burgre vždy rovnakú chuť a vďaka tomu sa McDonald's stal úspešnou medzinárodnou firmou.

Hellmann’s

Loading

...

Hellmann’s je synonymum svetovej majonézy viac ako sto rokov. Richard Hellmann sa v roku 1903 presťahoval z Nemecka do New Yorku a práve tu, na Columbus Avenue začal vyrábať a predávať fantastickú majonézu podľa rodinného receptu svojej ženy.

Najprv ju predával iba v malých množstvách výlučne na okamžité spotrebovanie, neskôr ju balil aj do sklenených pohárov. V roku 1961 sa fantastický recept na krémovú majonézu rozšíril do Veľkej Británie, Latinskej Amerike, či dokonca Južnej Afriky.

Dnes majonézu Hellmann’s kúpite v každých potravinách aj na Slovensku. A hoci sa vyrába v rôznych licenciách, jej recept je prísne strážený a kontrolovaný. Na tom je vlastne celá značka Hellmann’s postavená. Nedovolí si, aby zákazníci zacítili rozdiel medzi tým, čo sa kedysi balilo na Columbus Avenue a čo sa predáva v dnešným obchodoch.

Ben & Jerry’s

Loading

...

Príbeh tejto zmrzliny začali písať Jerry Greenfield a Ben Cohen vo Vermonte v roku 1978, po absolvovaní korešpondenčného kurzu výroby zmrzliny. Svoju prvú zmrzlináreň začali prevádzkovať v starej benzínovej čerpacej stanici. Ich produkcia od začiatku zaznamenala úspech a našla si cestu k ľuďom vďaka výbornej chuti. Už v roku 1981 firma otvorila prvú franšízu. Základ toho, aby sa zo zmrzliny stal fenomén. Prísne dodržiavaná receptúra a stále rovnaká výborná chuť zaručili pokračovanie až do dnešných dní.

Rast spoločnosti bol tak veľký, že v roku 2000 ju kúpila firma Unilever, ktorá si zobrala za svoje pokračovať v tradícii a jednotne zmrzlinových chuťoviek. Ešte výnimočnejšou sa zmrzlina stala vďaka tomu, že sa zaviazala k Fair Trade získavaniu surovín a ostáva GMO Free. To je rovnako ako receptúra dodržané v každom jednom balení.

Dom Pérignon

Loading

...

Originálne šampanské s vlastnou ochrannou známkou patrí do rodiny Moët & Chandon a nesie meno po mníchovi, ktorý podľa tradície začal výrobný proces šampanského. Výnimočnosťou vína je, že hrozno na jeho výrobu pochádza výlučne z pôvodných území opátstva v Hautvillers, kde pôsobil samotný Dom Pérignon. Zložením ide vždy o kombináciu Pinot noir a Chardonnay.

Vďaka unikátnemu procesu, zloženiu aj výrobným postupom chutí toto šampanské rovnako po celom svete. Či ho pijete vo Francúzku, alebo u nás na Slovensku. Nevyrába sa v žiadnej inej krajine ani závode. Jeho výnimočnosť ešte podčiarkuje, že hoci je každý ročník jemne iný, znalcov na celom svete zaplavia rovnaké pocity pri jeho vychutnávaní. Má totiž označenie vintage, čo znamená, že je ročníkovým šampanským. Na výrobu konkrétneho ročníka je použité len hrozno z daného roka.

Tento článok vám prináša McDonald's.

Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť na tomto odkaze.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 367
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 958
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 137
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 052
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 985
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 668
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 630
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu