Prehľad cien najpredávanejších a najlacnejších áut

CITROEN C1<
Jeden z novších modelov na trhu, ide o miniauto, veľmi vhodné do mesta alebo pre mladých, má úsporný malý motor.

Najlepšie ceny malých áut sú na webe: porovnajte si ich na autosalon.sme.sk

Vyberajte s rozumom, prečítajte si testy na auto.sme.sk:

Dlhodobý test Dacie Logan

Dlhodobý test Kia Ceed

Ako sa jazdí s novým Fordom Fiesta

Test Fiat Grande Punto

CITROEN C1

  • Jeden z novších modelov na trhu, ide o miniauto, veľmi vhodné do mesta alebo pre mladých, má úsporný malý motor.
  • Trojdverový má cenníkovú cenu 319 000, ale dá sa kúpiť od 299-tisíc.
  • Už základ ponúka slušnú bezpečnostnú výbavu, napríklad ABS, systém stability pri brzdení v zákrute, airbag vodiča aj spolujazdca. Batožinový priestor 139 litrov.
  • motor 1,0
  • max. rýchlosť 157
  • zrýchlenie z 0 na 100 13,7
  • priemerná spotreba 4,6

CITROEN C2

  • Trochu väčšie auto ako C1 a je aj drahšie.
  • Cenníkovú cenu vo verzii Firio má 362 900, ale v súčasnosti ešte ponúkajú vlaňajšie modely za 324 900 korún.
  • Bezpečnostná výbava podobná ako pri C1, čiže oba predné airbagy, ale v základe nemá ABS. V základe je posilňovač, palubný počítač, centrál, v akciových modeloch zadarmo aj elektrické sťahovanie okien.
  • najlacnejší motor 1,1
  • max. rýchlosť 158
  • zrýchlenie z 0 na 100 14,4
  • priemerná spotreba 5,8

CITROEN C3

  • Na Slovensku dobre známy model, ktorý patrí medzi najpredávanejšie Citroeny. Vlani ich u nás kúpilo vyše 1600 motoristov, čo je veľmi slušné číslo.
  • Cenníková cena základného modelu je síce až 391 400, ale dá sa kúpiť za 342 200 a k tomu dostane záujemca zimné pneumatiky zadarmo.
  • V najlacnejšej verzii s motorom 1,1 sú dva airbagy, posilňovač, palubný počítač, centrál, elektrické ovládanie predných okien.
  • najlacnejší motor 1,1
  • max. rýchlosť 157
  • zrýchlenie z 0 na 100 15,9
  • priemerná spotreba 6

DACIA LOGAN

  • Akciové zníženie cien sa týka aj tohto lacného auta.
  • Najlacnejší model s motorom 1,4 stojí 259 900 korún a v tom je zarátaná metalíza v hodnote 10-tisíc.
  • Tento model je úplne očistený od akejkoľvek výbavy, má iba airbag vodiča, čo je dávno bežná súčasť všetkých nových áut.
  • Lepšie vybavený model má cenníkovú cenu 279 900 korún, ale v súčasnej akcii ho predávajú za cenu najlacnejšieho, čiže 259 900. Má napríklad centrálne uzamykanie, tónované sklá a podobne.
  • Najlepšie vybavený model Laureate má cenníkovú cenu 309 900, ale predávajú ho za 279 900.
  • Nevýhoda Loganu je, že posilňovač riadenia má až v najvyššej výbave. Z dlhodobého reakčného testu denníka SME vychádza Logan ako odolné lacné rodinné auto s veľkým, 510-litrovým batožinovým priestorom.
motory 1,4 1,6
maximálna rýchlosť 162 175
zrýchlenie z 0 na 100 13 11,5
priemerná spotreba 6,8 7,2

FIAT PANDA

  • Dlhodobé akcie Fiatu sú známe dávnejšie.
  • Panda v najnižšej výbave Active s motorom 1,1 má cenníkovú cenu 299 900, dá sa kúpiť za 259 900 korún. Je pomerne slabo vybavená, nemá posilňovač riadenia.
  • Vyššia verzia Dynamic s motorom 1,2 má cenníkovú cenu 339 900, ale už vyše roka ju predávajú za 299 900.
  • Oplatí sa kúpiť vyššiu verziu, ktorá má dvojstupňový posilňovač riadenia Dualdrive, centrál, elektrické okná, palubný počítač, ABS. Má tichý motor. Mužom môže prekážať prílišná účinnosť posilňovača riadenia, ale ženy si ho pochvaľujú. Batožinový priestor je primeraný veľkosti auta, má niečo málo nad 200 litrov.
motory 1,1 1,2
maximálna rýchlosť 150 155
zrýchlenie z 0 na 100 15 14
priemerná spotreba 5,7 5,6

FIAT PUNTO

  • Auto známe od polovice deväťdesiatych rokov, ktoré trikrát inovovali. Punto plánuje FIAT predávať ďalej napriek tomu, že na trhu je už jeho nástupca Grande Punto. Jeho cena je v súčasnosti veľmi priaznivá.
  • Trojdverový model v základnej výbave Actual má cenníkovú cenu 335 900, ale dá sa kúpiť za 269 900 korún. Päťdverový model má cenníkovú cenu 345 900, dá sa kúpiť za 279 900.
  • Vo vyššej výbave Classic, ktorá má ABS, posilňovač, dva airbagy, centrál, elektrookná stojí trojdverové Punto 303 900, päťdverové 313 900.
  • Je to osvedčené auto so slušne veľkým batožinovým priestorom.
  • motor 1,2
  • maximálna rýchlosť 155
  • zrýchlenie z 0 na 100 14,3
  • priemerná spotreba 5,7
  • batožinový priestor/po zložení
  • zadných sedadiel 297/1080

FORD FIESTA

  • Ford vyrába Fiesty 30 rokov, počas ktorých prešiel tento model mnohými zmenami. Aj dnes sa svojím tvarom aj konštrukciou viditeľne hlási k príslušnosti medzi najnovšie modely značky. Je to kvalitné malé auto, ktoré vnútri ponúka pomerne veľa miesta.
  • Trojdverový model v základnej výbave Family dlhodobo predávajú za 299 000 korún, 5-dverový za 319 000.
  • V základnej výbave má ABS, centrál, elektrické okná. Batožinový priestor 261 litrov.
  • motor 1,3
  • maximálna rýchlosť 160
  • zrýchlenie z 0 na 100 15,8
  • priemerná spotreba 6,2

HYUNDAI ATOS

  • Veľmi malé auto, ale vnútri ponúka dosť priestoru pre štyroch ľudí. Patrí medzi najlacnejšie autá na trhu, napriek tomu nie je veľmi predávané. Vlani ich Hyundai nepredal ani sto kusov.
  • Verzia Active stojí 269 900 korún, má centrálne zamykanie.
  • Lepšia verzia Dynamic oproti vlaňajšku zlacnela z 289 900 korún na dnešných 274 900 a najdrahšia verzia sa dá kúpiť za 289 900, ktorá má aj klimatizáciu. Batožinový priestor má 220 litrov.
  • motor 1,1
  • maximálna rýchlosť 146
  • zrýchlenie z 0 na 100 15,8
  • priemerná spotreba 5,9

HYUNDAI GETZ

  • Omnoho lepšie predávaný model ako menší Atos. Výhodou kórejských áut je napríklad trojročná záruka.
  • Model Active stojí 279 900 (trojdverový s motorom 1,1). Päťdverový 289 900. Nemá posilňovač riadenia.
  • So silnejším motorom 1,4 má aj posilňovač a stojí 299 900 (trojdverový) a 309 900 (päťdverový). V lepšej výbave sa cena Getzu približuje k 340-tisícom. Batožinový priestor 254 litrov.
motory 1,1 1,3
maximálna rýchlosť 150 164
zrýchlenie z 0 na 100 16,1 11,5
priemerná spotreba 5,8 6,2

CHEVROLET SPARK

  • Nástupca obľúbeného miniauta Matiz.
  • Vo verzii Direct s motorom 0,8 stojí 255 000, čo je len o šesťtisíc viac ako jeho najlacnejší predchodca Daewoo Matiz. Nemá veľkú výbavu, ale v lepšej verzii Direct 2 sa dá kúpiť za 269 000, ktorá má navyše napríklad centrál, s klimatizáciou stojí 289 000.
  • V cene do 300-tisíc sa dá kúpiť aj vybavenie Star.
  • Na rozdiel od Matiza má Spark aj v základnej výbave aspoň airbag vodiča. Batožinový priestor 170 litrov.
motor 0,8 1,0
maximálna rýchlosť 145 156
zrýchlenie z 0 na 100 18,2 14,1
priemerná spotreba 5,2 5,6

CHEVROLET KALOS

  • Pred rokmi ešte ako Daewoo Kalos získalo v Ázii ocenenie za dizajn. Jen to slušné auto, ktoré sa na Slovensku využíva ako rodinné auto, hoci nepatrí medzi veľké.
  • Najlacnejší päťdverový model vo verzii Direct stojí 284 000 korún. Nie je ideálne vybavený, ale v lepšej verzii, ktorá má napríklad centrál, elektrické okná a podobne, stojí 299 500 a dobre vybavený aj s klimatizáciou sa dá kúpiť od 326 500. Batožinový priestor je 220 litrov.
  • motor 1,2
  • maximálna rýchlosť 157
  • zrýchlenie z 0 na 100 13,7
  • priemerná spotreba 6,4

KIA PICANTO

  • Miniauto, ktoré vnútri ponúka prekvapujúco veľa miesta, má úsporné motory.
  • Cena najlacnejšej verzie LX sa nehýbe už rok, stále stojí 269 700 korún. Je to však cenníková cena a predajcovia majú v súčasnosti akciu mínus dvadsaťtisíc korún do vypredania zásob, čiže auto sa dá kúpiť za necelých 250-tisíc.
  • V základnej verzii nemá ani posilňovač riadenia, ale verzia LX+ o 20-tisíc drahšia je slušne vybavená, má posilňovač, centrál, väčší rozmer pneumatík, navyše silnejší motor. Do 300-tisíc sa v súčasnosti ešte dá kúpiť do vypredania zásob aj verzia EX s lepšou výbavou. Batožinový priestor 157 litrov.
motory 1,0 1,1
maximálna rýchlosť 152 152
zrýchlenie z 0 na 100 16,3 15,4
priemerná spotreba 4,9 4,9

NISSAN MICRA

  • Veľmi kvalitné japonské miniauto.
  • Nepatrí medzi lacné, najnižšia cena je v súčasnosti 344 900, ale v tom je zarátaná klimatizácia a rádio v hodnote 38-tisíc.
  • Má elektricky sťahované predné okná, posilňovač, centrál, dva airbagy, ABS.
  • motor 1,2
  • max. rýchlosť 167
  • zrýchlenie z 0 na 100 13,9
  • priemerná spotreba 5,9

OPEL CORSA

  • Tradične dobre predávaný model. Spolu s minivanom Agila najmenšie auto značky Opel.
  • Najlacnejší 3-dverový model vo verzii Family stojí 289 900 korún (trojdverový) a 299 900 (5-dverový).
  • Má ABS, posilňovač riadenia. Dnes už všetky značky ponúkajú v základnej výbave prípravu na rádio plus dva reproduktory, ale v Corse je v základe až šesť reproduktorov. Batožinový priestor 260 litrov.
  • motor 1,0
  • maximálna rýchlosť 155
  • zrýchlenie z 0 na 100 16
  • priemerná spotreba 5,3 až 5,5

OPEL AGILA

  • Minivan, ktorý ľudia využívajú vzhľadom na jeho slušný vnútorný priestor aj ako rodinné auto. Najlacnejší trojvalcový motor však postačí len nenáročným a nie veľmi rýchlym vodičom.
  • Vo verzii Prima stojí od 336 900.
  • Vybavený ABS, informačným displejom, štyrmi reproduktormi na rádio.
  • motor 1,0
  • max. rýchlosť 145
  • zrýchleni z 0 na 100 17,7
  • priemerná spotreba 5,8

PEUGEOT 206

  • V najlepších rokoch bolo predajným hitom v Európe. Auto s vydareným dizajnom a osvedčenou technikou.
  • Najlacnejší s motorom 1,4 má cenníkovú cenu 357 000, ale dá sa kúpiť za 320-tisíc.
  • Má posilňovač riadenia.
  • motor 1,4
  • max. rýchlosť 170
  • zrýchlenie z 0 na 100 12,5
  • priemerná spotreba 6,4

RENAULT CLIO/THALIA

  • Na trhu je už Clio novej generácie, ale stále sa bude predávať aj starší typ (podobne ako v prípade Fiatu s jeho modelmi Punto). Starší typ je preto cenovo zvýhodnený.
  • Najlacnejšie má cenníkovú cenu 289 900, ale v skutočnosti sa dá kúpiť za 269 900 v trojdverovej a 289 900 v päťdverovej verzii.
  • Má dva airbagy, centrál, ale chýba posilňovač. Za dobrú cenu sa dá kúpiť aj model v lepšej výbave Fairwai, 5-dverový stojí 299 900 a má aj posilňovač, elektricky ovládané predné okná. Clio má batožinový priestor 255 litrov.
  • Ešte výhodnejšie sa dá kúpiť Thalia, lebo Renault v tomto modeli mení motory a tie so starými rozpredáva. Cenníková cena najlacnejšieho s motorom 1,4 vyjde na 325 900, ale v skutočnosti je naň zľava 56-tisíc korún, čiže stojí 269 900. Batožinový priestor 510 litrov
motor 1,2 (Clio) 1,4 (Thalia)
maximálna rýchlosť 158 170
zrýchlenie z 0 na 100 15 12,5
priemerná spotreba 6 7,1

SUZUKI IGNIS

  • Ľudia ho využívajú aj ako rodinné auto, hoci nepatrí medzi najväčšie.
  • Najlacnejšia verzia dlhodobo stojí 299 000 korún.
  • V základe je ABS, ale chýba posilňovač riadenia. Batožinový priestor 236 litrov.
  • motor 1,3
  • maximálna rýchlosť 160
  • zrýchlenie z 0 na 100 11,1
  • priemerná spotreba 6,5

SEAT IBIZA

  • Kvalitné auto, ktoré sa svojimi rozmermi hodí aj ako rodinné.
  • Nepatrí medzi najlacnejšie, základ stojí 349 900 korún, ale v tom je zarátaná aj klimatizácia v hodnote 40-tisíc.
  • motor 1,2
  • max. rýchlosť 165
  • zrýchlenie z 0 na 100 14,9
  • priemerná spotreba 5,9

ŠKODA FABIA

  • Fabiu od jej vzniku nedokázal pokoriť žiadny iný model, len vlani sa jej predalo 7600 kusov plus ďalších 3779 vo verzii kombi a 460 vo verzii sedan.
  • Najlacnejšia vo verzii Junior má cenníkovú cenu 294 900, ale predávajú ju za 264 900 korún.
  • Nemá posilňovač riadenia. Batožinový priestor 260 litrov.
  • motor 1,2
  • maximálna rýchlosť 150
  • zrýchlenie z 0 na 100 18
  • priemerná spotreba 5,9

TOYOTA AIGO

  • Novší typ na našom trhu. Miniauto postavené na rovnakej platforme ako Citroen C1.
  • Najlacnejšia cenníková cena je 345 900 korún, ale v súčasnosti ponúkajú na niektoré modely bonus 25-tisíc.
  • Má ABS, posilňovač, rádio.
  • motor 1,0
  • max. rýchlosť 157
  • zrýchlenie z 0 na 100 14,2
  • priemerná spotreba 4,6

VOLKSWAGEN FOX

  • Novinka. Najmenší model od Volkswagenu, ktorý sa cenou dostal pod 300-tisíc.
  • Najlacnejší za 289 200.
  • V základe má ABS, dva airbagy, chýba posilňovač, ktorý stojí 12-tisíc.
  • motor 1,2
  • max. rýchlosť 148
  • zrýchlenie z 0 na 100 17,5
  • priemerná spotreba 6,1
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 455
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 236
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 036
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 820
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 801
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu