O 20 dní sa začne cenová vojna

BRATISLAVA - Maloobchodný trh sa pripravuje na cenovú revolúciu, ktorú má podľa vlastnej reklamy spustiť sieť Lidl. Druhý septembrový týždeň otvorí naraz približne 30 predajní po celom Slovensku.

Nový lacný obchodný reťazec Lidl vyvolal v Česku okrem cenovej revolúcie aj niekoľko škandálov. Napriek tomu sa mu darí - najmä vďaka jeho orientácii na nižšiu strednú vrstvu, ktorú láka extrémne nízkymi cenami. Na snímke je reklamný štít obchodného reťazca na pražskom sídlisku Lhotka. FOTO - ČTK

BRATISLAVA - Maloobchodný trh sa pripravuje na cenovú revolúciu, ktorú má podľa vlastnej reklamy spustiť sieť Lidl. Druhý septembrový týždeň otvorí naraz približne 30 predajní po celom Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lidl pôsobí v takmer všetkých krajinách Európy. Minulý rok v júni otvoril obchody aj v Česku, kde sa stal ihneď najlacnejším obchodným reťazcom. Podľa denníka MF Dnes u tohto predajcu v novembri nakupovalo najradšej 12,8 percenta Čechov.

SkryťVypnúť reklamu

Predajne Lidl sa označujú ako diskontné. To znamená, že tovar nie je uložený v regáloch, ale je na zemi v kartónoch. V predajni je len minimum predavačov, ktorých úlohou je predovšetkým dopĺňanie tovaru, a nie radenie zákazníkom. Interiéry obchodov vyzerajú veľmi stroho, a nie sú v nich žiadne výzdoby. Všetky obchody Lidl na svete vyzerajú rovnako.

Lidl má oproti klasickému supermarketu obmedzený sortiment. Okrem potravín ponúka drogériový tovar, potreby pre domácnosť a zopár elektrospotrebičov. Zákazníci tu nenájdu klasické značky, na ktoré sú zvyknutí z ostatných predajní. Lidl si dáva väčšinou tovar vyrábať na objednávku len pre seba. Tovar nakupuje po celom svete čo možno najlacnejšie. Podľa dostupných informácií neuzavrel Lidl so slovenskými dodávateľmi takmer žiadne zmluvy, pretože sa nechceli prispôsobiť tvrdým podmienkam reťazca.

SkryťVypnúť reklamu

Jednou zo stratégií Lidlu je s výnimkou masívnej reklamnej kampane nekomunikovať s médiami. Pracovníčka na infolinke spoločnosti včera povedala, že dátum otvorenia obchodov a ich presný počet je interná informácia a navyše to ešte stále nie je isté. Bilbordy pritom včera oznamovali, že Lidl otvorí predajne o 20 dní. Jedinou výnimkou, kedy Lidl dáva oficiálne vyjadrenia, sú, ak ho niekto obviní z nezákonnej činnosti.

Aj v iných krajinách Lidl s médiami nekomunikuje. Ani konkurenčné obchody nevedeli o Lidli nič bližšie povedať. "Všetci sa ich obávajú, ale nikto o nich nič nevie. Ja viem možno ešte menej ako vy," vraví prezident Zväzu obchodu Pavol Konštiak. Podľa neho sa Lidl ani neprihlásil na zväz. Konštiak je však presvedčený o úspechu nového obchodného reťazca.

SkryťVypnúť reklamu

Včera na obed stálo v rakúskom mestečku Hainburg pred Lidlom asi desať áut, z toho malo šesť slovenskú značku. Naproti pred Billou a Hoferom bolo asi po 30 áut. Podobne to vyzeralo aj vnútri predajní. Kým Lidl bol takmer prázdny, ďalšie dve predajne boli plné ľudí a pri pokladni bolo treba čakať asi päť minút. Podľa Konštiaka to na Slovensku bude naopak. "Náročnejší spotrebiteľ tam chodiť nebude, ale jednoduchší spotrebiteľ dá prednosť práve Lidlu."

Ceny v Rakúsku - Hainburg

(v eurách) Lidl Billa Hofer

chlieb, 1 kg 0,79 1,98 1,32

maslo, 250 g 0,99 1,09 0,99

minerálna voda, 1,5 l 0,28 0,39 0,35

rastlinný olej, 1,5 l 0,89 1,29 1,39

kryštálový cukor, 1 kg 0,99 0,99 0,99

pomarančový džús, 1 l 0,53 0,65 0,65

SkryťVypnúť reklamu

pomaranče, 1 kg 1,79 1,99 1,09

banány, 1 kg 0,89 0,89 0,79

paradajky, 1 kg 0,69 1,99 0,49

kurča, 1 kg 1,92 3,59 2,69

hranolčeky, 1 kg 0,69 2,59 0,66

polotučné mlieko, 1 l 0,59 0,85 0,79

spolu 11,04 18,29 12,20

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu