V Bratislave v centre mesta nie je ničím výnimočným parkovné 40 korún za každú začatú hodinu. Keby sa na každé parkovacie miesto uvalila ministerstvom navrhovaná daň, tak by sa cena mohla vyšplhať až na 60 korún. Najlacnejšia (10-korunová taxa) by sa zvýšila na trojnásobok.
Priemerný mesiac má viac ako 170 pracovných hodín. Keby pracujúci chodil do roboty v centre Bratislavy autom, parkovné by ho stálo 10-tisíc korún. Samozrejme, benzín, údržba a amortizácia auta sú ďalšie peniaze, ktoré na cesty do práce potrebuje. Ak zamestnanec býva v okrajovej časti Bratislavy, najazdí za prácou v centre približne tisíc kilometrov mesačne. Finančne sa to dá vyjadriť (v závislosti od značky auta) sumou cez 7-tisíc korún. Na dosiahnutie čistého zárobku 17-tisíc korún (čo je potrebná suma na prevádzku auta a jeho parkovanie v centre Bratislavy) zamestnanec musí mať hrubú mzdu 23-tisíc korún, čo je dvojnásobok slovenského priemeru. Samozrejme, na iné výdavky by mu nezostala ani koruna. (kr)