„Vážne rokujeme s dvomi obrovskými koncernmi na výrobu automobilov,“ povedal premiér.
Dzurinda tvrdí, že sa snaží investorov nasmerovať na juh a východ Slovenska, konečné rozhodnutie však určia automobilky. „Neviem, či ma poslúchnu, lebo investujú oni, ale stimuly sú lepšie, keď pôjdu do Banskej Bystrice alebo do Prešova,“ dodal predseda vlády.
Premiér je s týmto vývojom spokojný a tvrdí, že automobilový priemysel sa začína na Slovensku udomácňovať „sám od seba“. Dôvodom je podľa neho investičná klíma, oživenie východných trhov a tradícia strojárskej výroby. Záujem preto investori údajne prejavili aj o Dubnicu Nad Váhom a Trenčín.
Priame zahraničné investície však nie sú jediným zdrojom, ktorý by mal pomôcť naplniť štátnu kasu. Dzurinda počíta, že príjmovú stránku štátneho rozpočtu budú výrazne vylepšovať aj príjmy z dividend Slovenského plynárenského priemyslu, a preto jednoznačne odmietol predaj 51-percentného balíku akcií, ktoré vlastní štát. „Nechceme predávať to, čo vieme spravovať. Dôkazom toho je napríklad aj SPP. Ukazuje sa, že SPP bude naozaj vynášať ohromné dividendy. Ja sám budem proti tomu, aby sme predali 51-percentný balík v SPP. Nech odvedie dividendy do štátneho rozpočtu, my už budeme vedieť, čo s tými peniazmi máme urobiť,“ dodal.
Predseda vlády svoj postoj k doprivatizovaniu SPP opatrne formuloval už po poslednom rokovaní koaličnej rady, keď práve v prípade „plynu“ avizoval, že sa „netreba ponáhľať“. Vládna koalícia totiž očakáva postupné zvyšovanie hodnoty akcií SPP a po dosiahnutí vysokého zisku aj výhodné čerpanie dividend.
DANIEL VRAŽDA