
Juan Diego Flórez pózuje pri soche Rossiniho. FOTO – DECCA
Na čosi také už nadšenci dlho čakali: keď minulý rok vyšiel debut Juana Diega Flóreza, bol z Peruánčana za noc miláčik publika. Kritici oslavovali jeho hlas ako „nepoškvrnene hodvábny“ a jeho majiteľa ako „úradujúceho šampióna vysokého dé“.
Krásny mladý tenor aj na koncertoch vypúšťal špičkové tóny, akoby nič a predvádzal svoju vokálnu energiu v bravúrnych áriách. No tridsaťročná hviezda nechce vstúpiť do dejín len ako hlasový akrobat. Na svoje druhé CD si vybral vážnejšie veci: Donizettiho a Belliniho árie, ktoré sú pre lyrický tenor interpretačnou výzvou. Hneď na úvod zaznie časť zo zabudnutej Donizettiho grotesky Rita a hneď po nej Una furtiva lagrima z Donizettiho Nápoja lásky. V role Tebalda, Júliinho snúbenca v Belliniho opere Kapuletovci a Montekovci, sa Flórez musí svojím sľubom vernosti zaviazať na boj proti smrteľnému nepriateľovi Rómeovi. A ako Ernesto v Donizettiho Donovi Pasqualem musí predostrieť áriu nabitú utrpením zo zmarenej lásky ku krásnej chudobnej Norine – priam ponúkajúcu ku gýču, sacharínu a telenovele.
Lenže mladý spevák sa tej pasci vyhne: jeho bel canto takmer dokonale nachádza tón a aj atmosféru. Ak bude aj naďalej preukazovať takýto múdry zmysel pre štýl, mohla by sa naplniť nádej, že rastie nový Pavarotti.
MARTIN VYSOKÝ