BRATISLAVA – Správne konanie voči Slovenskej televízií za vysielanie reklamy počas zápasov majstrovstiev sveta v hokeji vo Fínsku začala včera Rada pre vysielanie a retransmisiu. STV vysielala reklamu nielen medzi jednotlivými tretinami, ale aj počas tzv. power breakov. Už na začiatku majstrovstiev sa predsedníčka rady Valéria Agócs vyjadrila, že STV tým porušuje zákon. Šéf STV Richard Rybníček bol naopak presvedčený, že STV nijaký zákon neporušila a napriek upozorneniu vysielala reklamu naďalej. Cieľom bolo zvýšiť príjmy z reklamy, ktorá bola počas divácky atraktívnych majstrovstiev drahšia. Zisky boli podľa člena krízového manažmentu Branislava Záhradníka najvyššie za posledných šesť rokov.
Zákon o vysielaní a retransmisii hovorí, že „pri prenose športových podujatí sa reklamné a telenákupné šoty zaraďujú iba medzi jednotlivé časti alebo počas prestávok“. Rybníček sa však ohradil, že zákon, „nehovorí, či ide o prestávky medzi dvoma tretinami, alebo počas power breakov“. Pripomenul, že reklamu tak vysiela aj Česká televízia.
Podľa odhadu denníka SME, pri ktorom sme zohľadnili počet reklám, cenník firmy Arbo media, ktorá je výhradným dodávateľom reklamy pre STV, možné zľavy či sponzoring, by sa suma, ktorú televízia získala, mala pohybovať okolo 10 miliónov korún. Za porušenie podmienok vysielania reklám môže rada podľa zákona udeliť pokutu v rozmedzí od 100-tisíc do päť miliónov. (hr)