Brusel 3. júna (TASR) - Život máte len jeden, tak si naň dávajte pozor! Tak znie slogan novej európskej kampane za bezpečnosť na cestách, ktorú dnes odštartovala Európska komisia v spolupráci s Červeným krížom.
Kampaň je zameraná najmä na školákov vo veku od siedmich do 11 rokov a je vôbec prvou takouto akciou, ktorá sa uskutoční nielen v terajších, ale aj v budúcich členských štátoch EÚ. Okrem detí má osloviť i rodičov a učiteľov.
Cieľom je zvýšiť bezpečnosť najmä na cestách v okolí škôl. Podľa štúdie UNICEF sú nehody na cestách najväčším nebezpečenstvom, ktoré hrozí deťom vo vyspelých krajinách.
Národné pobočky Źerveného kríža budú v rámci kampane v 25 krajinách zlepšovať vedomosti detí o pravidlách cestnej premávky a učiť ich poskytovať prvú pomoc v prípade nehody. Deti budú dostávať farebné odrazové sklíčka, aby ich vodiči v tme lepšie videli, rôzne náučné letáčiky a hry s tematikou bezpečnosti na cestách.
Kampaň je súčasťou dlhodobej stratégie EÚ, ktorej cieľom je znížiť na polovicu počet obetí dopravných nehôd, pri ktorých na európskych cestách ročne zahynie 40.000 ľudí.
(spravodajca TASR Robert Sermek) žab