Bola to dobrá alebo zlá kampaň?

Či kampaň je dobrá, alebo zlá závisí od toho, komu je určená. Kampane majú význam v spoločnosti ľudí, ktorí nemajú informácie, ale sú ochotní a schopní ich prijímať.

Na základe toho, že v predreferendovej kampani sa o podstate EÚ povedalo málo a napriek tomu polovica občanov k urnám prišla a hlasovala za vstup do EÚ, možno povedať, že približne polovica našich občanov patrí do „informovanej skupiny“. Na základe výsledkov referenda a prieskumov sa o druhej polovici dá predpokladať, že je proti vstupu do EÚ. Predstava že oni chcú ísť do Európy, ale nehlasovali, aby protestovali proti vláde, je absurdná. Neverím, že by bola významná časť našich občanov taká neschopná úvahy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako dobrú by sme teda mohli označiť kampaň, keby bola zameraná nie na agitáciu „do EÚ“, alebo „na účasť na referende“, ale na zvýšenie všeobecnej kultivovanosti myslenia, na schopnosť prijímať (zvažovať) argumenty. To sa však v čase vymedzenom na kampaň dosiahnuť nedá…

Po druhej svetovej vojne sa realizovala „denacifikácia“ Nemecka. Program bol zameraný na zmenu myslenia ľudí. Bol dôkladný a trval dlho. A oplatil sa: na území bývalej NDR (sovietska zóna), kde sa takýto program nekonal, je dodnes výrazne viac neonacistov a rasistov, než na území bývalej NSR.

U nás sa podobný program neuskutočnil.

Preto sa nesmieme čudovať, že takmer polovica národa trpí xenofóbiou a nechce vedieť nič o výhodách Európskej únie. Ak nechceme pri ďalšom referende opäť tŕpnuť v obavách o výsledok, treba s denacifikáciou a deboľševizáciou začať čo najskôr. Kampaň tesne pred referendom nebude dosť dlhá.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: IVAN TUREK(Autor je vedeckým pracovníkom na vysokej škole)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 455
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 097
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 661
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 030
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 088
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 735
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 562
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu