V roku 1866 v Košiciach vytýčila komisia jej trasu – viedla údolím rieky Laborec cez Karpaty pri Lupkówe. V roku 1869 bola vydaná koncesia a začali sa stavebné práce.
Najnáročnejšou stavbou bol Lupkowský tunel. Nachádza sa v nadmorskej výške 655 m, z celkovej dĺžky 416 m je na území Slovenska 234 m, zvyšok prechádza územím Poľska. Tunel zohrával strategickú úlohu v oboch svetových vojnách, počas ktorých bol viackrát vážne poškodený. Jeho prevádzku obnovili v roku 1946.
Železničný priechod s pohraničnými stanicami Medzilaborce a Lupków bol oficiálne otvorený po viacerých rekonštrukciách trate až v roku 1974. Slúžil na prepravu vozňových zásielok uhlia z Poľska do Rumunska a Bulharska. Na osobnú železničnú prepravu ho využívali s prestávkami do roku 1977. Posledný nákladný vlak ním prešiel v roku 1987.
Od roku 1988 sa priechod nepoužíval a v roku 1990 sa dokonca uvažovalo o zrušení trate Medzilaborce Lupków.
Nákladnú dopravu obnovili v roku 1996, osobnú o tri roky neskôr.
(sen)