Peter Paško, výrobný riaditeľ, Eset s.r.o.: „Kvalita služieb bola na dobrej úrovni, počas trvania výstavy sme nemali žiadny problém, ktorý by ich preveril. Zostal klesajúci trend návštevnosti z minulých rokov, ale zvyšuje sa priemerná odborná úroveň návštevníkov. Týmto sa pokles návštevnosti kompenzuje. Priamy dopad efektivity výstavy nevieme vyhodnotiť, ale predaj nášho antivírusového systému je aj otázkou dôvery. Naši starí, ale aj potenciálni zákazníci videli, že sme a tvrdo pracujeme. Toto má v konečnom dôsledku účinok na naše výsledky.
Roman Sládek, BSA SR: „S úrovňou výstavy sme boli spokojní, no chýbalo mi viac vystavovateľov.“
Karol Hečko, riaditeľ, Becom s.r.o.: „COFAX ako každoročne mal svoje klady aj zápory. Z nášho hľadiska, keď potrebujeme informovať čo najširšiu verejnosť o existencii nášho produktu splnil COFAX svoj účel. Služby boli dobré, čo sa týka reakcií na potrebu zmeniť, doplniť, opraviť. Horšie to bolo s realizáciou výstavy. Stále sa sťažujeme, že výstava je menšia a menšia, ale jej nahustenie do jednej haly ako tento rok je nezmyselné. Priestor pre návštevníkov bol minimálny a z toho vyplývali aj problémy s ich presunom od stánku ku stánku a prístup k jednotlivým stánkom.“
Peter Tóth, Media Relations Manager, Orange Slovensko a.s.: „Na Cofaxe nám v poslednom čase chýba hlavne strácajúci sa punc výstavy, kde sa stretáva odborná verejnosť a kde ľudia môžu vidieť skutočne niečo nové a diskutovať. Z tohto hľadiska je samozrejme výnimkou vždy prvý deň výstavy ako aj sprievodná konferencia. Priamo v stánkoch prevažuje počas ďalších dní hlavne mládež, čo nás teší, avšak návštevnosť výstavy touto skupinou recipientov je silne závislá napríklad od pracovných či vyučovacích hodín počas dňa. Privítali by sme oživenie Cofaxu a možno aj zmenu konceptu tejto najvýznamnejšej výstavy v oblasti IT tak, aby sa stala atraktívnejšia aj pre návštevníkov z oblasti biznisu.
Andrea Lendacká, vedúca obchodného oddelenia Aktis s.r.o.: „Počet návštevníkov ako aj vystavovateľov sa opäť znížil. Tento trend sa zaznamenáva v posledných rokoch tak na výstave COFAX, ako i na iných výstavách orientovaných na IT. Zo strany organizátora by určite bolo čo zlepšiť. Napríklad garanciu tichej zóny, cenu za pripojenie na internet a podobne. Chýbali nám návštevníci a širšia základňa vystavovateľov IT noviniek, ktoré by k návšteve výstavy lákali.“
Tomáš Dobeš, Office Personal Product Manager, Canon Slovakia: „Výstava Cofax 2003 bola z pohľadu spoločnosti Canon Slovakia úspešnou akciou, na ktorej sme mali možnosť prezentovať aktuálne novinky a umožniť tak návštevníkom získať prehľad a overiť si kvalitu našich produktov. Počet zákazníkov na výstave bol uspokojivý, ich štruktúra však nebola vyvážená (nepomer v zastúpení zákazníkov Consumer products, Corporate clients, Business solution customers).
Čo sa týka kvality služieb, chýbal nám profesionálnejší catering. Ďalším bodom, ktorý je pri takýchto podujatiach dôležitý a ktorý je možné skvalitniť, je poistenie vystavených produktov.
Chýbala nám účasť vystavovateľov a ich štruktúra. Cofax je jediným podujatím svojho druhu na Slovensku, ale účasť vystavovateľov je z roka na rok nižšia. Je to škoda, pretože verejnosť nemá veľa príležitostí oboznámiť sa s činnosťou a produktovou líniou firiem, ktoré na Slovensku majú svoje zastúpenia a vyvíjajú obchodné aktivity.
Takisto propagácia Cofaxu mohla byť výraznejšia smerom k verejnosti. Mnohí neboli dostatočne a včas informovaní o tomto podujatí.“
Dušan Peško, riaditeľ, CÍGLER SOFTWARE Slovakia, a.s.: „Cofax hodnotíme pozitívne predovšetkým s ohľadom na efektívnosť výstavy pre našu firmu. Priamo na výstavisku sme získali desiatky zákazníkov a množstvo hodnotných obchodných kontaktov, s ktorými môžeme pracovať v budúcnosti. Ak by sme ako kritérium hodnotenia COFAXu použili počet zákazníkov či služby, asi by hodnotenie dopadlo trošku inak. My sme však na Cofax išli robiť obchod, nájsť zákazníkov a to sa nám podarilo.
Chýbali nám predovšetkým zaujímavé expozície lídrov IT priemyslu. Cofaxu chýbajú aj návštevníci - ale tých priláka až ponuka vystavovateľov. Bez zaujímavých exponátov zákazníci neprídu a bez zákazníkov nebude obchod. Pretrvávajúce názory na to že vystavovať na COFAX-e sa neoplatí podľa mňa pramenia z neschopnosti firiem pripraviť zaujímavú prezentáciu a zaujať návštevníkov a premeniť náklady na výstavu na zisk.
Účasť na budúcom ročníku Cofaxu neodmietla žiadna z oslovených spoločností, ktoré zareagovali na naše otázky.