Stanovisko EuroTelu a Orange

O stanovisko k téme zasielania textových správ užívateľom mobilnej siete sme požiadali oboch operátorov, ktorým sme zaslali otázky definované v článku.

Zo stanoviska Juraja Drobu, riaditeľa pre vonkajšie vzťahy EuroTelu vyplýva, že zmluva EuroTelu so zákazníkom nevylučuje zasielanie informatívnych SMS správ o službách a ponukách. Zároveň však dodal, že EuroTel informuje len o vlastných akciách. Posielanie textových správ s informatívnym obsahom podľa J. Drobu je v súlade s licenciou a zákonmi SR, no do rozporu by sa dostalo vtedy, ak by operátor posielal reklamné SMS iných spoločností. To však EuroTel podľa J. Drobu nerobí. Zákazník má možnosť, podľa J. Drobu, kedykoľvek zasielanie informatívnych správ zakázať pokynom operátorovi na zákazníckej linke. EuroTel poskytuje službu a-point, ktorá je postavená na dobrovoľnosti - zákazník sa zaregistruje a potom dostáva textové správy, zatiaľ len v nákupných centrách Polus v Bratislave a Optima v Košiciach. EuroTel nezasiela žiadne SMS správy svojim zákazníkom po 21. hodine.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Stanovisko Orange poskytol hovorca spoločnosti Peter Tóth:

„V zmysle Všeobecných podmienok poskytovania služieb, ktoré sú súčasťou Zmluvy o poskytovaní služieb medzi spoločnosťou Orange Slovensko, a.s. a zákazníkom je spoločnosť Orange Slovensko povinná informovať svojich užívateľov o každej zmene, úprave, doplnení alebo rozšírení programu služieb.

Pokiaľ ide o zmenu, ktorej následkom je zrušenie existujúcej služby bez jej nahradenia rovnocennou alebo cenovo výhodnejšou službou, je naša spoločnosť povinná o tejto skutočnosti informovať svojich užívateľov písomne, a to najneskôr 15 dní pred plánovanou zmenou.

V prípade zmien, ako je napríklad úprava existujúcej služby, rozšírenie služieb alebo uvedenie nových služieb je spoločnosť Orange Slovensko povinná oboznámiť užívateľa s takouto zmenou v zmysle Všeobecných podmienok, napríklad uverejnením informácie na internetovej stránke, na obchodnom mieste, formou SMS správy alebo iným preukázateľným spôsobom, ktorý je našej spoločnosti plne k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade, že by spoločnosť Orange Slovensko svojich užívateľov o týchto zmenách neinformovala, išlo by o porušenie zmluvných povinností spoločnosti Orange Slovensko voči zákazníkovi. Spoločnosť Orange Slovensko svojich užívateľov formou SMS správy informuje výsostne o zmenách v službách, ktoré sama poskytuje a koná tak na základe platnej Zmluvy o pripojení a Všeobecných podmienok, ktoré sú jej súčasťou.

Počet takto zaslaných informačných SMS správ mesačne závisí od počtu zmien v poskytovaných službách, pričom spoločnosť Orange Slovensko je v zmysle Všeobecných podmienok povinná užívateľa o každej zmene informovať.

Zasielanie takýchto SMS správ nemožno stotožňovať so zasielaním správ, ktorých obsahom je reklama služieb a produktov tretích strán. Zasielanie takýchto SMS správ pre tretie strany realizuje spoločnosť Orange Slovensko na komerčnom princípe a je predmetom služby Reklamné správy, pričom užívateľ s prijímaním Reklamných správ musí súhlasiť a má možnosť kedykoľvek ich príjem zrušiť. Za príjem Reklamných správ je užívateľ odmeňovaný v mesačnom žrebovaní.

SkryťVypnúť reklamu

Pri zasielaní informačných SMS správ spoločnosť Orange Slovensko plne rešpektuje súkromie svojich užívateľov a snaží sa v tejto veci pristupovať citlivo a obozretne tak, aby zasielané SMS správy nepôsobili na užívateľa obťažujúco. Súkromie užívateľov spoločnosť Orange Slovensko rešpektuje aj tým, že informačné SMS v žiadnom prípade nie sú zasielané v čase večerného alebo nočného pokoja. Pokiaľ je to možné, snažíme sa preto využiť alternatívne možnosti informovania našich užívateľov, napríklad vo forme textu na faktúre alebo letáku.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 389
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu