Na tohtoročných návštevníkov výstavy COFAX čakal aj anketný lístok s otázkami o eGovernmente. Vyplnilo ho 247 občanov, ktorých priemerný vek bol 35 rokov. Zhruba 34% účastníkov ankety pracuje v súkromnom sektore, 32% vo verejnom sektore, zvyšok inde (študenti, dôchodcovia, tretí sektor a podobne).
Podľa vyplnených anketových lístkov 48% účastníkov dosahuje vysokoškolské vzdelanie, 32% stredoškolské, zvyšok boli spravidla študenti.
Myslíte si, že služby eGovernmentu sú dnes na Slovensku poskytované na dostatočnej úrovni? Podľa 42% opýtaných „iba čiastočne, ale výrazne zaostávame za okolitými štátmi“, 34% respondentov odpovedalo „absolútne nedostatočne“, 15% „iba čiastočne, ale nezaostávame za okolitými štátmi“ a podľa 6% sú u nás tieto služby rozvinuté dostatočne („áno, dostatočne“).
Ktoré služby eGovernmentu by ste ako občan využívali prioritne? Účastníci mohli zakrúžkovať aj viac odpovedí. Až 61% z nich zakrúžkovalo „podávanie daňových priznaní“, 56% „platenie miestnych poplatkov“, 47% „zjednotenie štátnych registrov“, rovnakú preferenciu 33% získali možnosti „podávanie prihlášok na vysoké a stredné školy“ a „proces stavebného konania“. Niektorí účastníci ankety využili možnosť napísať iné služby, kde dominovala najmä možnosť elektronickej formy komunikácie s úradmi a vydávanie elektronických výpisov z katastra.
Zaznamenali ste už nejaké aktivity samosprávy v mieste vášho bydliska pri budovaní eGovernmentu? Až 75% účastníkov ankety odpovedalo „nie“, 18% „neviem“ a iba 6% takéto aktivity zaznamenalo. Podľa ich odpovedí sú to najmä webové stránky miest s rôznymi informáciami, prvkami „webocracy“, odpoveďami predstaviteľov samosprávy na otázky občanov a zoznamy miestnych podnikateľov.
Je potrebné, aby Vláda SR zriadila vládny portál, ktorý by občanom v maximálnej miere zjednodušil úradný styk so štátom? Odpovede boli jednoznačné - podľa takmer 98% účastníkov ankety „áno“, 2% nevedeli odpovedať a iba jeden účastník odpovedal „nie“.
V čom vidíte problémy rozvoja informačnej spoločnosti v SR? Podľa 49% účastníkov ankety je to najmä „nedostatok financií všeobecne“, ďalej nasledovala „nevzdelanosť kompetentných osôb“ s 42%, potom 40% účastníkov zakrúžkovalo možnosť „nie je to politická priorita“, podľa 28% „nedôvera k elektronickej forme komunikácie“ a 8% uviedlo „neexistencia potrebných aplikácií“. Na záver mohli doplniť iné problémy, kde prevládal názor, že internet je cenovo nedostupný pre väčšinu občanov, najmä kvôli vysokej DPH na telekomunikačné služby. Viacerí občania tiež upozornili na korupciu medzi politikmi a štátnymi úradníkmi a neexistenciu konkrétnej štátnej inštitúcie zodpovednej za informatizáciu slovenskej spoločnosti.