
FOTO - ARCHÍV
na medzinárodnej výstave Danuvius ‘68. Filko sa podieľal aj na prvej a zásadnej kapitole slovenského akčného umenia, keď spolu s Alexom Mlynárčikom realizovali od roku 1965 sériu sociálnych happeningov.
Prvá časť výstavy na Dolnej ulici v Bethlenovom dome (Sonda 1950-69) zahŕňa tiež pop-artovo kreované diela, textartové kreácie, farebne pojednané ready-madeové bomby až po landartové projekty a prospekt art.
Druhá časť výstavy na Námestí Š. Moyzesa (Sonda 1971 – 1984) reprezentuje nosné diela autora po začiatku normalizácie až po diela vytvorené v emigrácii (od roku 1980 v Nemecku a neskôr v USA). Záver retrospektívy patrí rozsiahlej videoinštalácii prepojenej s diaprojekciou, ktorá potvrdzuje autorovo celoživotné úsilie o splynutie umenia a života a najmä o jeho utopizujúci humánny charakter, taký typický pre ambície a charakter umenia šesťdesiatych rokov. (av)