250 km dlhú cestu do Budapešti, kúpila si vstupenky na včerajší tréning (jedna za 5500 forintov, cca 1000 korún), na obed si každý dal opekanú klobásu (1200 HUF), čapované pivo (1200 HUF) a večer sa pobrali domov. „Stačilo nám, že sme nasali atmosféru efjednotky, preteky si pozrieme doma v televíznom prenose. Mám dojem, že z roka na rok je to tu drahšie,“ povzdychol si vysokoškolák Michal.
Na Hungaroringu, asi 25 km od hlavného mesta, pri diaľnici M3 smerom na Miškovec, sa Veľká cena Maďarska jazdí od roku 1986. Pred deviatimi rokmi tu rozhodol o svojom titule majstra sveta britský pilot Nigel Mansell na Williamse a podobnú šancu má zajtra Michael Schumacher. Favorit si včera posilnil sebavedomie najrýchlejším časom v tréningu, ale keď vyšiel z monopostu červeného Ferrari, zostal pokojný: „Výsledky nepreceňujeme, ale ukazujú nám, že sme na dobrej ceste pri hľadaní optimálneho nastavenia vozidla. Tak, ako to býva počas prvého víkendového dňa, aj teraz sa na nečistom asfalte šmýkalo, ale postupne to bude lepšie. Barrichello a Häkkinen za mnou mali len nepatrnú stratu, tesné výsledky očakávam aj v kvalifikácii.“
Na úzkej trati 3,975 km dlhého okruhu so 14 zákrutami sú veľmi obmedzené možnosti predbiehania, a tak postavenie na štarte nedeľňajších pretekov bude hrať dôležitú úlohu. Aj vlani vchádzal do prvej zákruty po štarte na vedúcej pozícii Fín Mika Häkkinen a prvý bol aj v cieli. „V horúcom počasí, na aké sme si počas Veľkej ceny Maďarska už zvykli, vyžmýkajú preteky všetky sily. Za volantom si niet kedy oddýchnuť, ideme zo zákruty do zákruty,“ poznamenal rodák z Helsínk, ktorý v tejto smoliarskej sezóne po viacerých problémoch s autom nazbieral iba 19 bodov a definitívne už stratil možnosť zaútočiť na prvenstvo. V nedeľu by bol ochotný podporiť tímového kolegu Coultharda, pravda, s rovnakou pomocou od Barrichella môže rátať aj M. Schumacher. Trať by svojím profilom mala najviac vyhovovať vozidlám Ferrari a McLaren, kým Williamsom viac sedia rýchlejšie okruhy - ako naposledy Hockenheim. „Hungaroring je protipólom Hockenheimu. Trať s pomalými a stredne rýchlymi zákrutami vyžaduje silné motory vo výjazdoch a pneumatiky s dobrou priľnavosťou,“ vysvetľoval Sam Michael, inžinier z tímu Williams-BMW.
Škótsky pilot David Coulthard navštívil začiatkom tohto mesiaca Slovensko a aj u nás sa často stretával s otázkou, či sú ešte reálne jeho vyhliadky na titul. „Kým je šanca, netreba sa vzdávať,“ vravel 30-ročný jazdec McLarenu, ktorý včera pripravil prácu svojim mechanikom. V prvej hodinovke v zákrute na retardéri silno poškodil podvozok auta a tým sa preňho tréning skončil. „Škoda, že som odjazdil tak málo, ale mám dojem, že dovtedy vozidlo išlo veľmi dobre. Chlapci si teraz popracujú, pripravia nový podvozok a v sobotňajšej kvalifikácii bude auto v poriadku,“ dodal Coulthard.
Na včerajšej tlačovej besede sedel vedľa neho v žltej košeli nový jazdec Jordanu Jean Alesi (pred dvoma týždňami nosil „modrý“ dres Prosta) a neustále sa usmieval: „S veľkým vzrušením som nastupoval na dnešný tréning - šiesty čas je viac, než som mohol očakávať, veď s autom sa stále len zžívam. Najprv som v zákrute urobil hlúpu chybu, vyletel som z trate, ale v druhej časti už bolo všetko v poriadku. Pred nedeľňajšími pretekmi som veľký optimista.“
Tridsaťsedemročný Alesi nastúpi na VC Maďarska už na svoju 197. Veľkú cenu, toľko ich nemá na konte žiadny zo súčasných pilotov F1. M. Schumacher pôjde na štart pretekov efjednotky 158. raz a v historických tabuľkách môže vyrovnať rekord Francúza Alaina Prosta, ktorý triumfoval 51 ráz. Zajtra bude na to zvedavých vyše 100-tisíc fanúšikov v hľadisku Hungaroringu a milióny na svete pri televíznych obrazovkách.
ONDREJ GAJDOŠ, Hungaroring