Eiffelovka sa predĺži – smerom do zeme

Eiffelova veža, ktorá je svojou výškou 324 metrov najvýraznejšou dominantou Paríža, by mohla mať o niekoľko rokov nový vchod. Podobne ako do múzea Louvre by návštevníci mohli do „Starej dámy“ vstupovať z ulice, cez novovybudované podzemné priestory.


Pýcha Paríža Eiffelovka by sa mala v budúcnosti „zatraktívniť“. Spoločnosť, ktorá vežu prevádzkuje, chce turistov dlhšie zdržať.



Tieto plány sa priblížili realite, odkedy sa prezidentom SNTE, spoločnosti, ktorá vežu spravuje, stal Jean-Bernard Bros. Muž, ktorý má na parížskej radnici na starosti turistický ruch, má v úmysle vrátiť sa k projektu bývalého vedenia, ktoré dlho uvažovalo o rozšírení priestorov vysokej dominanty Paríža smerom do podzemia. Podzemný vchod by slúžil nielen ako vstupná miestnosť s pokladnicou, ale uvažuje sa aj o reštaurácii, múzeu Eiffelovky a kongresovej sále. Podzemné priestranstvo by bolo zvrchu prikryté priehľadnou kupolou, vďaka čomu by sa návštevníkom otváral pohľad na 112 rokov starú vežu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Návšteva Eiffelovej veže trvá príliš krátko, asi hodinu, po prehliadke tu ľudia neostávajú, nie je tu nič iné na pozeranie. Treba ich tu nejako udržať,“ hovorí Bros. Jediným miestom, kde si teraz môžu návštevníci oddýchnuť a vychutnať kúzlo veže, sú luxusné reštaurácie na druhom poschodí a kaviareň a bufety na prvom poschodí, ktoré majú veľmi obmedzenú kapacitu. Počas letnej sezóny navštívi Eiffelovu vežu denne v priemere 30-tisíc ľudí. Vybudovanie podzemného vchodu by stálo 400 až 500 miliónov frankov, pričom stavebné práce by trvali tri roky.

Bros ešte musí presvedčiť parížskeho starostu Bertranda Delanoa, že jeho projekt je vysoko rentabilný. Ako argument pre úspešný podzemný vchod môže použiť sklenenú pyramídu, ktorá sa týči nad podzemným vstupom do Louvru. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 313
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu