Francúzi fajčia v posledných rokoch čoraz menej. V spoločnosti tolerantnej k fajčiarom takýto trend registrujú napriek tomu, že tam prakticky neexistujú protifajčiarske kampane. Francúzki spotrebitelia sa cigariet zriekajú sami - či už vplyvom stále rastúcich cien, alebo pre zdravie. Minulý rok sa predalo 91 754 ton a rok predtým 93 083 ton cigariet.
Protifajčiarsky boj je tu na takej nízkej úrovni, že to začali považovať za kontraproduktívne práve tabakové koncerny. Napokon usúdili, že si musia samy suplovať takúto „negatívnu“ formu reklamy.
Tabakový gigant Philip Morris, producent cigariet značky Marlboro, odštartoval v týchto dňoch reklamnú kampaň proti fajčeniu mladistvých. Približne 500 predajcom tabaku v 60 francúzskych mestách rozoslal reklamné panely s nápisom: Mladiství by nemali fajčiť, fajčenie by malo byť len pre dospelých.
„Je v tom istý rozpor predávať cigarety a zároveň upozorňovať, že si na ne treba dávať pozor. Všetko ukazuje na to, že ide o marketingovú stratégiu, ktorá má v úmysle získavať klientelu mladistvých,“ tvrdí hovorca organizácie na ochranu zdravia CFES.
(kl)
Odkaz sponzorovaný SME online:
Aj ty môžeš pomôcť - zemetrasenie v Indii, informácie tu.