O predĺžení základnej lehoty na vybavenie žiadosti z 10 na 30 dní:
„V materiáli sa píše, že by sme mali zosúladiť lehotu na sprístupnenie informácie so správnym poriadkom. A to je skutočne predĺženie na 30 dní.“
O zákaze zverejniť platy najvyšších funkcionárov platených z verejných zdrojov:
„V materiáli sa píše, že ustanovenie by sa malo zaoberať v osobitnom odseku zverejňovaním platu a odmeny, ktorých zdrojom sú verejné finančné prostriedky, ako aj platu funkcionárov štátnych podnikov a akciových spoločností, keďže na túto otázku sú rôzne názory v súvislosti so zaradením tejto informácie do ochrany súkromia.
Nepovedali sme zakázať, nezverejňovať, ale ani zverejňovať, lebo musíme vyriešiť námietku, ktorá sa objavila zo strany ochrany osobných údajov. Môj osobný názor je, že tie veci by sa mali zverejňovať, ale budem musieť rešpektovať príslušné právne predpisy, ktoré u nás platia.“
O zákaze poskytovať informácie mailom, faxom:
„V žiadnom prípade nie je pravda, že by sme chceli zakázať mailové alebo faxové žiadosti o informácie. V materiáli sa píše, že navrhujeme informáciu sprístupňovať zásadne písomne, nie telefonicky.“
(Paragraf 14 platného infozákona hovorí: „Žiadosť možno podať písomne, ústne, faxom, elektronickou poštou alebo iným technicky vykonateľným spôsobom.“)
O zákaze, aby sa občania ešte pred rozhodnutím nejakého orgánu mohli oboznámiť s materiálmi, na základe ktorých sa bude rozhodovať:
„Dochádza tu k nesúladu dvoch zákonov – informačného a zákona o správnom konaní – a my hovoríme len to, že by sa mali zosúladiť. V žiadnom prípade nechceme brániť tomu, aby sme neposkytovali informácie tam, kde ich je možné poskytnúť.“
(V správe predloženej Ftáčnikom sa píše: „V paragrafe 11 ods.1 písmeno d) je nevyhnutné doplniť aj správne konanie.“ Spomínaný paragraf vymenúvava prípady, v ktorých nemožno informácie sprístupniť.)
(kr)