
Lord
Leighton: Atlét s Pytónom (1877).
Čerstvo otvorené sály zapĺňa kult tela salónnych umelcov ako Lawrence Alma-Tadema, John Everett Millais alebo lord Frederic Leighton, ktorí nám názorne predvedú, že „viktoriánska morálka nemohla byť prísnejšia než naša súčasná“, ako povedal pracovník Tate.
Britskí sponzori to vidia inak: ani jedna z firiem, čo sa doteraz hrdili bohatou finančnou podporou kultúrnych podujatí, o túto výstavu doteraz neprejavila záujem.
Pre renomované múzeum odkázané na súkromné dotácie je to ťažký úder. „Sponzori,“ hovorí teoretik umenia, ktorý býva sprostredkovateľom medzi svetom biznisu a umenia, „sú od prírody konzervatívni. Nemajú radi riziko.“ Výstava v Tate firmám nepripadá na jednej strane dosť seriózna, a pritom nie dosť moderná. Zdá sa, že priaznivci Tate sa budú musieť o viktoriánsku nahotu postarať sami. (mf)