Slovenská televízia zatiaľ nevie odhadnúť, koľko divákov si nenechá ujsť priame prenosy. „Nemáme technické vybavenie, z ktorého by sme mohli presne a hneď zistiť, koľko ľudí prenosy sleduje,“ hovorí Ervin Šťava z odboru mediálneho výskumu a informácií STV.
V ČT už používajú tzv. peoplemetre, prístroje, ktoré presne určia, koľko ľudí sledovalo program. Slovenská televízia zatiaľ takýto prístroj nemá, a tak sa priemerná sledovanosť jednotlivých relácií určuje prieskumom medzi tisíckou respondentov.
Respondenti posielajú každý týždeň do televízie zošity, kde označia, ktoré relácie v predchádzajúcom týždni sledovali. Nejaký čas trvá, kým zošity do televízie doručia. Keď informácie odbor mediálneho výskumu spracuje, televízia ich zverejní. Podľa Ervina Šťavu budú prieskumy sledovanosti známe najskôr 19. februára. (hr)