
- Poveríte kritikou niekoho iného. Nadriadený sa vyhne nepríjemnej úlohe a porušuje tým nedelegovateľnú povinnosť vedúceho. Väčšinou nedôjde k vyjasneniu skutočnej podstaty a rozboru ospravedlňujúcich dôvodov.
- Kritika pracovníka pred jeho kolegami.V tomto prípade dôjde k strate autority kritizovaného. Ten stráca svoju tvár. Prítomnosťou tretej osoby sa situácia zostruje.
- Kritika v neprítomnosti pracovníka. Pracovníci sa v duchu pýtajú, či ich manažér takisto kritizuje v ich neprítomnosti. Dôjde k narušeniu vzťahu dôvery.
- Kritika pred novými pracovníkmi. Ak je pri kritike prítomný nováčik, neuľahčí sa mu tak adaptácia na nový kolektív.
- Nepriama kritika prostredníctvom ironických poznámok. Tá je pre pracovníka dosť zraňujúca, pretože sa nemôže brániť.
- Kritika cez telefón. Mala by byť obmedzená iba na výnimočné prípady. Cez telefón sa ťažko nadväzuje kontakt a objasňuje podstata. Ľahko dôjde k monológu nadriadeného.