„Máme veľkú objednávku od slovenskej armády,“ potvrdil Majský. Vojaci dnes jazdia na 40-ročných vozidlách V3S, ktoré sú v mnohých smeroch zastarané. Tie budú postupom času vyraďované. Zo zmeny vozového parku ťaží Tatra Sipox. Majský: „V Bánovciach dnes zamestnávame asi 1500 ľudí. Ak pôjde všetko podľa plánu, každý rok k nim bude pribúdať sto ďalších.“
Sipox Holding pred niekoľkými mesiacmi ovládol aj dve české automobilky – Liaz a Škodu Liaz. „Pripravujeme unifikáciu výroby v závodoch v obidvoch republikách. Tak dnes fungujú všetky veľké automobilky vo svete. V Bánovciach sa budú napríklad vyrábať nápravy a kabíny pre autá z Liberca,“ dodal Majský. Podľa neho sa zjednotenie výrobných technológií premietne aj do čiastočného zníženia počtu zamestnancov v českých podnikoch. Tam dnes pracuje približne 4000 ľudí.
V Liaze sa už výroba pomaly rozbieha. V júli podnik vyviezol prvých desať nákladných áut do Maďarska.
Podľa Majského má fabrika zabezpečený odbyt do Maďarska až do septembra. „V priebehu septembra a októbra by sa mal export preorientovať na Slovensko,“ uzavrel Majský.
Jeho firma Tatra Sipox sa v súčasnosti súdi o značku s českou Tatrou Kopřivnice, pre ktorú vyrába originálne nápravy. Spor o značku sa neodráža v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch spoločností. Majský tomuto súdnemu sporu nedáva až takú vážnosť. „Do Kopřivnice prichádza v tomto roku nový vlastník, čiže tie dohody budú úplne iné. Nehovoriac o tom, že my už rokujeme s potenciálnymi investormi do Tatrovky,“ prezradil Majský v týždenníku Profit.
O kúpu majoritného podielu v českej automobilke Tatra Kopřivnice budú bojovať dvaja investori, ktorí predložili záväzné ponuky firme Odien. Tá zabezpečuje pre českú Konsolidačnú banku predaj. Podľa dôveryhodných zdrojov je však jednou z dvojice firma SDC International, ktorá sa o kúpu českej Tatry zaujíma už niekoľko rokov a rokovala o prevzatí spoločnosti aj s jej predchádzajúcim vlastníkom – plzenskou Škodou.
TOMÁŠ VELECKÝ