„Medziročne objem lízingu vzrástol o pätnásť percent a ustálil sa na hodnote takmer štyridsiatich miliónov korún. Napriek tomu, že nejde o taký dynamický rast ako v predchá-dzajúcom roku, kedy lízing napredoval skoro päťdesiatpercentným medziročným rastom, vlaňajší rok pokračuje v pozitívnom trende,“ povedal predseda asociácie Miloš Randák.
Lízing áut vlani vzrástol o 1,3 miliardy korún aj napriek tomu, že lízingové spoločnosti prenajali o dvetisíc áut menej. Podiel nových, ako aj ojazdených áut na lízingu to však podľa asociácie vôbec neoslabilo. Najväčší rast záujmu bol vlani o lízing strojov, lodí, lietadiel, priemyselných zariadení a vlakov.
„Z foriem lízingu je pre zákazníkov naj-atraktívnejší finančný lízing. Majú oň záujem podnikatelia, ako aj spotrebitelia. Táto forma je na trhu žiadanejšia ako operatívny lízing či predaj áut na splátky,“ tvrdí Erika Remeňová z Asociácie leasingových spoločností. Operatívny typ totiž podľa nej vystupuje ako krátkodobá pôžička a predaj na splátky je na trhu len dva roky. Aj v týchto dvoch variantoch však prevažuje záujem podnikateľov o nové autá.
Asociácia leasingových spoločností v súčasnosti eviduje tridsaťtri lízingových spoločností. O hlavnú časť trhu sa však stará prvá desiatka, ktorú vlani podľa objemu lízingu viedla spoločnosť CAC Leasing. Druhú priečku obsadila ČSOB Leasing a bronzová medaila sa ušla firme Tatra Leasing. Lídrom v lízingu osobných áut je však eseročka Volkswagen finančné služby.