Moratórium je urážkou voliča

O čo viac apelujú politici na zodpovednosť voličov pred referendom, o to viac vyniká nezmyselnosť 48-hodinového moratória na agitovanie a prieskumy preferencií. Ak zákon obmedzuje oficiálnu kampaň na dvanásť dní, má to aspoň jeden klad: nedovoľuje prehajd

ákať priveľa peňazí. Ak však zakazuje zverejňovať dva dni pred voľbou informácie užitočné pre voličov, nie je to nič iné, len podcenenie ich zmyslu pre zodpovednosť.

Účelovosť, s ktorou niektoré krajiny v hrôze z krachu europlebiscitov obmedzujú moratóriá, zbytočnosť tohto inštitútu nijako nezmenšuje. Nielen pri referendách, ale i voľbách.

Moratórium vraj slúži tomu, aby ľudia mali dostatok času spracovať sumu informácií, ktoré dostali v kampani, a zároveň bráni tomu, aby niekto ovplyvnil nerozhodnutých prinesením bombastickej informácie na poslednú chvíľu. Bombastická informácia „na poslednú chvíľu“ je však rovnaká hlúposť, ako „o dve chvíle skôr“: množstvo neborákov, ktorých o účasti na voľbách dokáže presvedčiť iba bulvárny šplech, je skôr odrazom kvality politických elít. Nevraviac o tom, že bombou by teoreticky mohlo byť aj naozaj závažné odhalenie. Médiá vďaka moratóriu vtedy narazia na nezmyselné obmedzenie slobody prejavu a seriózni voliči nedostanú dôležitú informáciu. Lenže o voličov tu nejde. Moratórium slúži politikom. Namiesto ozajstného finišu kampane si ním dávajú gentlemanský „timeout“, a zároveň nasadzujú dočasný náhubok médiám. Reči o tom, že volič potrebuje dva dni na to, aby „spracoval“ sumu predvolebných sľubov, snáď nik nemôže brať vážne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Časť voličov využíva svoje právo kašľať na voľby. Časť sa riadi emóciami a bombami typu „Čarnogurský je Husákov syn“, bez ohľadu na nejaké moratórium. Tých ostatných, ktorým zákon nedovoľuje pozrieť si v piatok napríklad posledný prieskum preferencií, moratórium uráža.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu