Manhattan, jedenásť hodín večer. Davy sa v mori neónových svetiel tlačia na uliciach okolo Time Square. Nine, podľa filmu Federica Felliniho 8 a pol, mal premiéru roku 1982. Hneď po premiére získal cenu Tony ako najlepší muzikál. Filmová hviezda Antonio Banderas teraz hrá v broadwayskom debute filmového režiséra Guida Continiho. Je jediným mužom v celom predstavení. Dobre tancuje aj spieva. Jeho Guidovi, Felliniho alter egu, umelcovi, ktorý sa bojí, prenasledovaný midlife crisis, že mu vysychá jeho produktivita, podľa zhodného názoru newyorskej kritiky chýba len jedno: veľkosť. Presnejšie povedané, výška. Latino-milenec a manžel Melanie Griffithovej je neuveriteľne malý. „Pre divákov je to možno sklamanie,“ hovorí Antonio Banderas pre New York Times. „Ale dúfam, že sa spamätajú najneskôr v okamihu, keď skĺznem pohľadom k prvým radom.“ Naozaj, odtiaľ sa ozve vzdych: „Oh my God, he‘s so hot!“
„To je dôvod, pre ktorý ľudia neváhajú zaplatiť za lístok 101 dolárov,“ smeje sa Antonio Banderas. Nine je vypredané práve pre to, že sa okolo neho vznáša takáto atmosféra.
Jeho Guida v tomto predstavení miluje, nenávidí, využíva, inšpiruje a zachraňuje šestnásť žien. Jane Krakowská, hviezda zo seriálu Ally McBealovej, tu hrá jeho neodolateľnú milenku a ako Guidova producentka sa tu skvie broadwayská legenda Chita Riverová. Napriek tomu je celkový dojem podľa kultúrnych rubrík newyorských novín príliš hladký, chladný a neživý - iba keď Antonio Banderas tancuje, pódium pod ním na okamih vzplanie. „Najmä, že sa predáva mimoriadne dobre,“ tvrdí Jane Krakowská. (eg)