O integrácii SR do EÚ počas apríla najviac informovali verejnoprávne médiá

Bratislava 9. mája (TASR) - Integrácii Slovenska do Európskej únie (EÚ) venovali počas apríla z elektronických médií najvýraznejší spravodajský priestor ...

Bratislava 9. mája (TASR) - Integrácii Slovenska do Európskej únie (EÚ) venovali počas apríla z elektronických médií najvýraznejší spravodajský priestor obidve verejnoprávne inštitúcie. Slovenská televízia (STV) o tejto téme odvysielala takmer 51 minút a Slovenský rozhlas (SRo) viac ako 30 minút.

Naopak, televízia Joj o integrácii informovala iba šiestimi minútami a štyrmi sekundami, vyplýva to z aprílového monitoringu celoplošne pôsobiacich elektronických médií na tému Integrácia SR do Európskej únie, ktorý vykonala agentúra Memo 98. Predmetom skúmania boli hlavné spravodajské relácie a sledovanou kategóriou bol celkový priestor, ktorý jednotlivé politické zoskupenia a ich predstavitelia venovali uvedeným okruhom otázok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z politických predstaviteľov mal v médiách k téme integrácie do EÚ najväčší priestor predseda vlády Mikuláš Dzurinda (13 minút a 48 sekúnd). Po ňom nasledovali hlavný vyjednávač SR do EÚ Ján Figeľ (šesť minút a 13 sekúnd), vicepremiér pre integráciu Pál Csáky (šesť minút a 12 sekúnd), predsedníčka parlamentného integračného výboru Monika Beňová (tri minúty a 31 sekúnd) a šéf Smeru Robert Fico (minúta a 56 sekúnd). Prezident SR Rudolf Schuster sa v monitorovaných médiách súhrnne vyjadroval počas troch minút a 18 sekúnd.

Z politických subjektov sa medializovaniu integrácie Slovenska najviac venovala vláda SR, ktorá je aj zodpovedná za realizáciu predreferendovej kampane. Z koaličných strán sa k danej téme vyjadrovali najviac predstavitelia KDH, z opozičných strán HZDS a Smer. Tí najmä kritizovali podpredsedu vlády Csákyho v súvislosti s problémami a škandálmi spojenými s predreferendovou kampaňou.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu, že téma integrácie do EÚ za sledované obdobie dominovala v spravodajstvách takmer všetkých monitorovaných médií, poskytované informácie mali podľa Memo 98 skôr všeobecný charakter a výrazne tak nezvýšili celkovú informovanosť obyvateľov SR o únii. "Absentovala širšia diskusia o výhodách a nevýhodách integrácie, čím vláda SR zatiaľ nenaplnila svoj pôvodný zámer o informačnej kampani," dodáva agentúra vo svojej tretej monitorovacej správe.

UPOZORNENIE: Grafická služba Ekonomickej redakcie TASR vydáva k správe graf.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 909
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 172
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 093
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 511
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 974
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 699
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 433
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 287
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu