Bezproblémový nákup s problémami

V poštových schránkach sa denne objavujú ponuky na zaslanie tovaru. Nie všetky sú seriózne. Naša čitateľka sa tak dala zlákať na ponuku zdravovednej knihy. Po častiach mala prísť celá kniha, ktorú si potom zákazník poskladal sám do pevných dosiek, systém

karisblok. „Keď však prišla prvá zásielka, cena sa mi videla neadekvátna. V igelite bolo iba pár listov za viac ako sto korún, celá kniha by teda vyšla na horibilnú sumu. Tovar nevybalený z fólie som obratom vrátila aj s listom, že nemám záujem, lebo je predražený. Onedlho som v schránke našla urgenciu, že som nezaplatila za dodanú knihu. Odpísala som, že ju nemám a pridala potvrdenie o odoslaní. Po čase opäť urgencia. Tentoraz som poslala odpoveď na mailovú adresu, aby ma neobťažovali. Po čase znova list so žiadosťou o peniaze. Keďže ani raz nešlo o doporučený list, už ich hádžem do koša. Firmu som nenašla ani v Obchodnom registri.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nakupovanie prostredníctvom zásielkových spoločností u nás podľa odhadov aspoň z času na čas využíva 25 až 30 percent populácie. Problémy, ktoré sa pri ňom objavia, môžu vyplývať z neznalosti, často však aj z neserióznosti zásielkových firiem, ktoré na trhu ostávajú len krátko. O serióznosť takéhoto obchodu sa stará aj Slovenské združenie zásielkového obchodu.

Niekedy nás v schránke prekvapí nový ponukový katalóg, adresovaný na presnú adresu. Ako je to možné? Môže firma bez súhlasu poslať adresu zákazníka ďalšej a tá ho rovno zaradiť do svojej databázy? Nie je to v rozpore so zákonom na ochranu osobných údajov?, pýtajú sa často ľudia.

Slovenské združenie zásielkového obchodu preto privítalo nový zákon na ochranu osobných údajov, ktorý tieto veci upravuje. Priblížili sme sa ním k európskym normám a priniesol niekoľko noviniek. Jednou z nich je osobitný režim pre spracúvanie osobných údajov v rozsahu bežnej adresy (meno, priezvisko, adresa), ktoré sa môžu spracúvať na marketingové účely bez predchádzajúceho súhlasu dotknutej osoby. Ak je k nim však pripojený akýkoľvek ďalší údaj (napríklad dátum narodenia), firma si musí vopred vyžiadať súhlas od zákazníka. V oboch prípadoch má však zákazník možnosť namietať proti využívaniu svojich osobných údajov a požiadať o ich vymazanie z databázy. Ak tak firma neurobí, a to aj keď ide len o údaje v rozsahu bežnej adresy, koná v rozpore so zákonom. (bd)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 312
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 385
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu