Birusa je postavená na báze automobilu Z8, možno aj práve preto, lebo „zet-osmička“ vraj už spieva svoju labutiu pieseň. V štúdiu Bertone však neohrdli typickým znakom BMW – obličkovým tvarom otvorov vpredu, hoci nenápadne integrovaným do spojlera. Úzke štrbinové svetlomety, dlhá predná časť, „plochá“ karoséria s nízkymi bočnými oknami, vzadu typická kolmosť a opäť úzky pás svetiel. Okrem toho krídlové dvere bez kľučiek, otvárané elektromotormi, to je jedna stránka veci – vizuálna. Ak sa pozrieme na techniku „zet-osmička“ je prítomná prostredníctvom päťlitrového osemvalca s maximálnym výkonom 294 kW (400 k).
Technické detaily? O bezpečnosť sa starajú diódové brzdové svetlá, ktoré sa rozsvecujú podľa intenzity prítlaku na brzdový pedál (čím je väčší, tým viac sa rozsvietia). Niektoré funkcie sa ovládajú hlasom, napríklad aj zatiahnutie sklenej strechy do batožinového priestoru.
Chcete vidieť v noci? Toto želanie vyplní tzv. nočné videnie, ktoré rozpozná predmety až do vzdialenosti 200 metrov a obraz premietne na volant. Ďalší dôkaz toho, že na začiatku bola vojenská technika.
Chcete ešte zábavu navyše? Z batožinového priestoru vylovte dvojkolesové vozidielko Segway Human Transporter, ktoré sa ovláda naklonením tela a môžete vyraziť na „prechádzku“ mestom.
Cesta do budúcej sériovej výroby? Ťažko povedať, ale nočné videnie by mnohí pri nezodpovednosti niektorých cyklistov na tmou zahalených cestách privítali už teraz.