BRATISLAVA– Kampaň za vstup do Európskej únie sa oficiálne začala, stále však nie je dosť viditeľná. K bezplatnej infolinke a internetovej stránke zatiaľ pribudlo len 400 billboardov. Koncerty a eurodiskotéky budú až v máji, teda asi dva týždne pred referendom.
Smer označil kampaň za nezvládnutú a chcel navrhnúť odvolanie vicepremiéra Pála Csákyho.
V Česku bude referendum o mesiac neskôr ako u nás. Billboardy sú však na uliciach už týždne, diskusie sa začali už vlani, internetová stránka vlády je nabitá informáciami, vysvetľuje vážne otázky aj fámy o únii - napríklad či budú namiesto Moskvy poslúchať Brusel.
Stránka ubezpečuje, že Česi neprídu o moravské vína, o sviečkovú či guláš, ani o svoj rum, ktorý sa len premenuje.
Kampaň prebieha aj v členských krajinách, únia vie, že musí o prospešnosti rozšírenia presvedčiť svojich obyvateľov. V prieskume na internete môžu obyvatelia členských aj kandidátskych krajín vo vlastnom jazyku vyjadriť názor na rozšírenie.
Za veľmi dobrú myšlienku ho považuje 53,1 % hlasujúcich, za dobrú 26,9, za zlú a veľmi zlú 7,4, za rovnako zlú ako dobrú 12 % z viac ako 143-tisíc ľudí.
O rozšírení má dobré informácie len 65,4 % hlasujúcich, veľa o ňom nevie 32,2 % a skoro nič 2,4 %. Viac ako polovica hlasujúcich si myslí, že z rozšírenia budú profitovať rovnako starí, ako aj noví členovia. (haj)