Únia presviedča starých i nových

BRATISLAVA– Kampaň za vstup do Európskej únie sa oficiálne začala, stále však nie je dosť viditeľná. K bezplatnej infolinke a internetovej stránke zatiaľ pribudlo len 400 billboardov. Koncerty a eurodiskotéky budú až v máji, teda asi dva týždne pre

BRATISLAVA– Kampaň za vstup do Európskej únie sa oficiálne začala, stále však nie je dosť viditeľná. K bezplatnej infolinke a internetovej stránke zatiaľ pribudlo len 400 billboardov. Koncerty a eurodiskotéky budú až v máji, teda asi dva týždne pred referendom.

Smer označil kampaň za nezvládnutú a chcel navrhnúť odvolanie vicepremiéra Pála Csákyho.

V Česku bude referendum o mesiac neskôr ako u nás. Billboardy sú však na uliciach už týždne, diskusie sa začali už vlani, internetová stránka vlády je nabitá informáciami, vysvetľuje vážne otázky aj fámy o únii - napríklad či budú namiesto Moskvy poslúchať Brusel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Stránka ubezpečuje, že Česi neprídu o moravské vína, o sviečkovú či guláš, ani o svoj rum, ktorý sa len premenuje.

Kampaň prebieha aj v členských krajinách, únia vie, že musí o prospešnosti rozšírenia presvedčiť svojich obyvateľov. V prieskume na internete môžu obyvatelia členských aj kandidátskych krajín vo vlastnom jazyku vyjadriť názor na rozšírenie.

Za veľmi dobrú myšlienku ho považuje 53,1 % hlasujúcich, za dobrú 26,9, za zlú a veľmi zlú 7,4, za rovnako zlú ako dobrú 12 % z viac ako 143-tisíc ľudí.

O rozšírení má dobré informácie len 65,4 % hlasujúcich, veľa o ňom nevie 32,2 % a skoro nič 2,4 %. Viac ako polovica hlasujúcich si myslí, že z rozšírenia budú profitovať rovnako starí, ako aj noví členovia. (haj)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 465
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 115
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 682
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 019
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 196
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 742
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 554
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu