Nextra ako poskytovateľ internetových služieb chce svojim zákazníkom pomáhať, stať sa ich poradcom a strategickým komunikačným partnerom. Postupne chce prevziať komplexnú starostlivosť o prevádzku informačných technológií zákazníka a zabezpečiť, aby jeho komunikačné toky fungovali bezchybne a bezpečne. Naším cieľom je stať sa preferovaným obchodným strategickým partnerom pre komunikačné služby.
Komplexné komunikačné riešenie je väčšinou kombináciou viacerých služieb, záleží od veľkosti firmy, jej zamerania, spôsobu a intenzity komunikácie. Komunikačné služby predstavujú dve základné skupiny - dátové/ internetové služby a hlasové služby.
Základom ponuky je internet
Dátové a internetové služby poskytuje Nextra od samého začiatku svojho pôsobenia. Svojimi pripojeniami k internetu za ceny, ktoré v tom čase doslova „šokovali“ trh, Nextra významne prispela k rozšíreniu internetových služieb na slovenskom trhu.
Do tejto skupiny služieb patrí aj manažovanie prezentovaných informácií na internete, low cost videoconferencing, e-learning a ďalšie služby s pridanou hodnotou..
V oblasti internetového pripojenia rozlišujeme dva základné typy pripojenia - dočasné, tzv. Dial-up/ISDN pripojenie a permanentné pripojenie.
Dial-up/ISDN pripojenie prostredníctvom modemu/ISDN adaptéra a telefónnej linky je dočasné pripojenie s obmedzenou rýchlosťou. Zákazník platí za čas, strávený na internete poskytovateľovi telefónneho spojenia. Spoločnosť Nextra má technicky pokryté všetky primárne oblasti, vďaka čomu sa naši zákazníci pripájajú na internet za najnižšiu tarifu.
„Nextra vždy dbala o prosperitu svojich zákazníkov,“ hovorí Ján Vigaš, obchodný riaditeľ spoločnosti Nextra.
„Technologickým pokrytím územia všetkých 25-tich primárnych oblastí získali všetci naši existujúci ako aj budúci užívatelia najnižšiu možnú tarifu pre prístup k Dial-up / ISDN službám na celom území Slovenskej republiky. Navyše, uvedeným pokrytím rozšírila naša spoločnosť ako prvá poskytovanie hlasových služieb na celé územie Slovenska s atraktívnou ponukou aj pre malé spoločnosti. V súčasnosti pripravujeme hlasové služby aj pre domácich užívateľov. Nové služby nie sú osamotenými míľnikmi, ale sú súčasťou plánovaného rozvoja nášho produktového portfólia. V krátkom čase budeme odbornú a laickú verejnosť informovať o pripravených novinkách, akou sú napríklad low-cost videokonferenčné systémy a e-learning .“
Permanentné pripojenie umožňuje zákazníkom nepretržité pripojenie na internet bez nutnosti opätovného prihlasovania. Zákazník platí za pripojenie paušálny poplatok, nezávislý od času, stráveného na internete. Permanentné pripojenie umožňuje komunikáciu a pripojenie veľkého počtu užívateľov, zariadení, serverov či vzdialených pracovísk.
Jedným zo spôsobov riešenia poslednej míle - pripojenia koncového zákazníka k technickej infraštruktúre poskytovateľa internetového pripojenia - je aj technológia FWA v garantovanom pásme 26GHz. Fixed Wireless Access je pevný bezdrôtový prístup k telekomunikačným službám a jedným z jeho poskytovateľov je spoločnosť Telenor Networks.
Nextra testuje ADSL
Novinkou v oblasti internetového pripojenia na Slovensku je pripravované zavedenie služby ADSL. ADSL - Asymmetric Digital Subscriber Line je technológia vysokorýchlostného prístupu k sieti internet pri využití existujúcej telefónnej prípojky bez nutnosti zriaďovať nové vedenie.
Služby postavené na technológii ADSL sa stali v Európe najrýchlejšie sa rozširujúcimi širokopásmovými službami pre prístup k internetu. Rovnaký trend sa očakáva aj na Slovensku. Nextra má so zavedením ADSL už praktické skúsenosti - v Českej republike bola jedným z prvých alternatívnych operátorov, ktorí ADSL produkty ponúkli. Tieto skúsenosti Nextra plánuje využiť aj pri zavedení tejto služby na Slovensku. Spoločnosť Nextra tu ako prvá požiadala a absolvovala testovaciu prevádzku a je pripravená na okamžité spustenie služby.
Nextra ako hlasový operátor
Hlasové služby nie sú pre Nextru novinkou. Ponúka ich už od polovice roku 2000, keď uviedla na trh službu VoIP (Voice over IP) - prenos hlasu cez internet. Z pohľadu zákazníka je služba VoIP podobná klasickému telefonovaniu. Pri najjednoduchších typoch hlasových služieb VoIP užívateľ telefonuje cez svoj pôvodný telefónny prístroj, pričom nemusí vlastniť počítač a nemusí byť pripojený na internet. Náklady na takéto telefonovanie sú nižšie oproti klasickému telefonovaniu. Pri zložitejších typoch hlasových služieb VoIP s využitím existujúceho permanentného pripojenia na internet sú náklady na VoIP telefonovanie prakticky nulové, pretože sa využíva existujúce dátové prepojenie.
V roku 2002 Nextra získala licenciu na poskytovanie verejných hlasových služieb. Jej reálne využívanie je však podmienené dohodou s monopolným poskytovateľom hlasových služieb a vytvorením takých podmienok, ktoré alternatívnym poskytovateľom umožnia tieto služby skutočne svojim zákazníkom poskytovať. Nextra ako prvý a jediný alternatívny poskytovateľ hlasových služieb ponúka svojim zákazníkom aj medzimestské hovory na celom území Slovenska, vďaka pokrytiu všetkých primárnych oblastí.