Ľudská dimenzia v technických riešeniach

Nadnárodná spoločnosť Damovo ako systémový integrátor komunikačných riešení nezávislý od dodávateľov technológií má za sebou celý rad úspešných riešení na celom svete. Medzi najúspešnejšie pobočky korporácie patrí Damovo Slovensko, ktoré je hlavným partne

rom tohtoročnej medzinárodnej telekomunikačnej konferencie konanej v rámci Cofaxu. Ponuka riešení spoločnosti kombinuje technológiu od vedúcich svetových firiem. Zoznam klientov tvorí vyše 26 000 medzinárodných organizácií.

Tiché volania

Damovo je autorom riešenia pre Metropolitnú políciu v Londýne, ktoré pri tiesňových volaniach dokáže efektívne odfiltrovať tzv. tiché hovory tým, že ich presmeruje na automat. Uvoľňujú sa tak kapacity pre reálne núdzové volania. Na základe riešenia je Metropolitná polícia od septembra 2001 schopná spracovať podstatne vyšší počet tiesňových volaní, čo jej prinieslo úspory 3,5 milióna libier.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa štatistiky britskej polície v rokoch 2000 až 2001 vzrástol počet ľudí, ktorí volajú na tiesňovú linku 999 z mobilného telefónu. Tieto hovory tvoria približne tretinu všetkých tiesňových volaní vo Veľkej Británii. Používanie mobilov však prináša aj problémy v podobe spomínaných tichých hovorov, ktoré často vznikajú nedopatrením alebo náhodou. Volajúci s mobilom v taške alebo vo vrecku netuší, že nastala táto situácia. Operátor, ktorý prijme takýto hovor, musí čakať predpísaný čas na overenie, či skutočne nejde o tiesňové volanie, hoci nemá s kým hovoriť. Blokuje tak ďalšie hovory. Metropolitná polícia spravuje 25 % všetkých tiesňových volaní na číslo 999 vo Veľkej Británii, čo je viac ako 3 milióny hovorov ročne. Z toho približne štvrtinu tvoria práve tiché volania.

SkryťVypnúť reklamu

Riešenie, ktoré vyvinulo Damovo, umožňuje automatickú odpoveď na tiché hovory s využitím bezpečnostných prvkov. Ak operátor prijme tichý hovor, automaticky sa presmeruje na automat, ktorý vyzve volajúceho na zadanie jednoduchého čísla a čaká na potvrdenie. V prípade, že potvrdenie príde, hovor sa prepojí na živého operátora s najvyššou prioritou. Ak volajúci na výzvu do určitého času nezareaguje, hovor sa odpojí. Po zavedení nového systému okamžite klesol nápor na tiesňovú linku o 22 až 25 %. Nový systém za jeden deň spracuje priemerne 17 000 tichých hovorov, pričom len 40 z nich je pravých.

Regionálna karta služieb

Taliansky región Lombardia začal postupný proces informatizácie zdravotníctva a sociálnych služieb. V roku 1978 sa začali registrovať nemocničné prepúšťacie správy, v roku 1985 lekárske recepty a nakoniec v roku 1997 ambulantná lekárska starostlivosť. Na tieto čiastkové projekty nadviazala lombardská vláda komplexným projektom Regionálnej karty služieb, ktorého základným cieľom je poskytnúť obyvateľstvu zdravotnícke služby vyššej kvality a lepšie využívať prostriedky v zdravotníctve. Preto bolo potrebné vybudovať regionálny informačný systém, ktorý by bol otvorený, modulárny, flexibilný a bezpečný, umožňoval by spojenie všetkých operátorov a využíval by čipové karty.

SkryťVypnúť reklamu

Autorom tohto náročného riešenia, ktoré má pokrývať oblasť s 9 miliónmi obyvateľov, 2 400 lekárňami, 8 300 lekármi a 61 000 nemocničnými a verejnými zdravotníckymi zariadeniami, sa stalo konzorcium firiem pod riešiteľským vedením Damova. Po jeho úplnom zavedení bude každému obyvateľovi Lombardie vystavená tzv. karta občana - elektronická zdravotná karta. Tá bude obsahovať údaje potrebné na jeho identifikáciu a autentifikáciu, administratívne údaje o zápise do registra poistencov, predpisy a pohotovostné informácie o krvnej skupine a RH faktore, očkovaniach, alergiách, chronických ochoreniach, dlhodobej farmakologickej liečbe, transplantáciách orgánov, ochote darovať orgány, kontaktné osoby a podobne.

Sofistikované Callcentrá

Damovo má za sebou aj niekoľko úspešných projektov callcentier, ktoré sa vyznačujú širokou paletou funkcií a nízkymi prevádzkovými nákladmi. Výstupom môžu byť napríklad podrobné callflow diagramy, na základe ktorých možno efektívne uskutočniť optimalizáciu, customizáciu a parametrizovanie prevádzky callcentra. V konečnom dôsledku dokážu tieto nástroje ušetriť okolo 30 % prevádzkových nákladov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 177
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 795
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 994
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 559
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 777
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu