* Bezpečnostní experti nedávno publikovali správu, podľa ktorej je možné zlomyseľnou SMS správou spôsobiť zamrznutie mobilných telefónov A50, C55, M35, M45, M50, MT50, S35i a S55. Problém sa údajne čiastočne týka aj modelov SL42, SL42i a S45. Akým spôsobom bude Siemens riešiť túto situáciu na Slovensku?
Servis spoločnosti Siemens na Slovensku vie o zmienenej reakcii softvéru na tieto „zlomyseľné SMS správy“ a odporúča svojím zákazníkom nasledovné:
Pre radu 45, 50 a 55 - majiteľ telefónu jednoducho odblokuje svoj telefón dlhším podržaním pravého tlačítka „zapnúť/vypnúť “, dostane sa späť do hlavného menu a následne vymaže SMS správu z pamäte SIM karty v telefóne.
Pre radu 35 - pri tejto rade obdržaná SMS-ka spôsobí úplné zamrznutie telefónu. Najjednoduchší spôsob odstránenia tohto stavu je vybrať batériu, vložiť ju naspäť a zapnúť telefón. Zmieňovaná SMS správa zostane uložená na SIM karte medzi prijatými SMS správami, pričom žiadnym spôsobom neovplyvní fungovanie telefónu až do momentu, kým sa ju majiteľ nepokúsi otvoriť. V takom prípade telefón opäť zamrzne a majiteľ musí previesť už spomínaný postup. Druhý spôsob, ako sa tejto „zlomyseľnej SMS“ zbaviť, je vložiť „napadnutú“ SIM kartu do telefónu z vyššej modelovej rady Siemens 45, 50 a 55 alebo do telefónu od iného výrobcu a tam vymazať predmetnú SMS správu.
Spomínaná SMS správa musí byť zaslaná cielene inou osobou a takéto zablokovanie telefónu nie je považované za závadu v zmysle reklamačného konania. Neexistuje žiadny spôsob, ako by sa takáto SMS automaticky replikovala a zasiahla súčasne viac telefónov.