V bazároch sa objavujú i majetnejší ľudia - novšie kvalitné ojazdené autá kupujú hlavne pre svoje deti a manželky, ktoré začínajú jazdiť. Bohatšia vrstva tu autá aj predáva - objavujú sa BMW či Audi vyšších tried. Predajcovia tvrdia, že podnikatelia nemajú čas a ani chuť hľadať kupujúceho, a tak predaj zverujú autobazárom, ktoré sú schopné vyplatiť peniaze okamžite na ruku.
Stredné vrstvy obyvateľstva nakupujú väčšinou staršie felície a využívajú najmä lízing.
Denne prechádzajú cez bazáre stovky ľudí a v tých väčších dokážu niektorí blúdiť medzi autami celé hodiny. „Chodievam do bazára pomerne často. Doteraz som kupoval iba takto, na nové sa mi nedarí našetriť. Neboli to ideálne autá, ale viem, čo som kupoval, a viem, že vždy je riziko,“ hovorí tridsaťročný Peter Lukáč, ktorý obzeral autá v jednom z bratislavských bazárov. „Občas si všímam ľudí, čo chodia po bazároch. Niektorí prídu v oblekoch s kufríkmi v rukách a blondínkami po boku, iní len tak v teplákoch,“ hovorí. „Nerozumiem tým, čo sú ochotní dať aj šesťstotisíc za luxusné auto z bazáru. Za tie peniaze sa dá kúpiť nové dobré auto.“
Väčšina bazárov zoradí do jedného radu luxusnejšie autá, do druhého terénne, do ďalšieho stredné a dozadu najstaršie. Niektoré autobazáre sú však maličké, v dedinách bývajú často v záhrade pri dome, kam sa zmestí pár áut a tam stávajú všetky typy pomiešané.
(rf, wm)