Sotva ale uspeje ten, kto sa bude chcieť dohodnúť v supermarketoch s potravinami alebo pekárňach. Ale v obchodoch so spotrebným tovarom alebo s konfekciou sa dohodnúť rozhodne oplatí. Tak pri nákupe šiat a oblekov dohodou možno kúpiť tovar takmer o tretinu lacnejší. Pri kúpe kobercov bude možné nakupovať s 25-percentnou zľavou, pri počítačoch takmer s 20-percentnou. Až o 17 percent sa dohodou môžu znížiť ceny televízorov a videí, o 16 percent lacnejšie môžu byť stroje do domácností a takmer o 15 percent nábytok. Autá budú niektorí obchodníci predávať o 12 percent lacnejšie.
Okrem poskytovania zliav budú predovšetkým veľké supermarkety ponúkať zákazníkom tzv. rabatové kupóny a známky. Po nadobudnutí väčšieho počtu kupónov dostane zákazník zľavu na tovar. Veľa obchodov bude predávať tovar až o 20 percent lacnejšie a len v určitých dňoch. Zľavu možno poskytnúť aj tak, že zákazník pri kúpe jedného kusa tovaru dostane druhý zadarmo.
PRE SME - RUDOLF STRÖBINGER, Bonn