.
Podľa terajšieho rozhodnutia Telekomunikačného úradu by mala UPC pykať za dvojnásobné porušenie cenovej disciplíny - jedného sa dopustila vlani v auguste a druhého pred siedmimi mesiacmi. Spoločnosť v tom čase využila obdobie legislatívnych zmien a zvýšila abonentom poplatky o niekoľko desiatok percent. Zdôvodnila to tým, že výška cien zďaleka nepokrýva jej skutočné náklady. Úrad zistil, že úprava cien bola proti predpisom a stanovil pokutu vo výške rozdielu medzi cenou účtovanou a cenou, ktorá by zodpovedala cenovému výmeru.
Podľa informácie hovorcu úradu Romana Vavra pri kontrole cien za obdobie od augusta 2000 do februára 2001 zistili, že UPC nedodržala maximálny možný cenový nárast - pri zmene cien k 1. augustu 2000 mohol byť maximálne 8,7 percenta a k 1. februáru 2001 6,7 percenta. V skutočnosti vo februári tohto roku zvýšila káblovka (v šiestich mestách, kde je UPC Slovensko) poplatky napríklad za rozšírený súbor až o 40 percent.
UPC aj v tomto prípade využije opravný prostriedok na Najvyššom súde. „Oficiálne sme ešte nič nedostali. Telekomunikačný úrad sa správa tak, že to dá vždy najskôr do médií. Ale keďže jeho rozhodnutie ešte nie je právoplatné, pre našich zákazníkov platia naše ceny,“ povedala včera hovorkyňa UPC Pavla Petrlová. Počet zákazníkov, ktorí odmietli platiť zdražené poplatky po februárovej úprave, nemienia zverejniť.
Projekt zavádzania internetu cez káblové siete je podľa jej informácie stále pozastavený. „Nie je na to vhodný čas. Najprv na to musí byť fungujúca káblová televízia, až potom je investor ochotný vkladať do toho ďalšie peniaze,“ dodala Petrlová. (ru)