svojho Jaguára, priemernou rýchlosťou zo včerajšieho tréningu (242,250 km/h) cestu zo Slovenska by do dejiska zajtrajšej veľkej ceny teoreticky zvládol za tri a pol hodiny. Hockenheim (6,823 km), druhý najdlhší okruh po belgickom Spa-Francorchampse (6,968 km), je najrýchlejšou traťou v seriáli pretekov majstrovstiev sveta F 1.
Nemci očakávajú víťazstvo Michaela Schumachera a už na včerajší voľný tréning prišlo vyše 30-tisíc divákov, zväčša odetých v červených farbách Ferrari. Aj na transparentoch pripomínali, že Schumi svojím 51. triumfom vo formule 1 vyrovná historický rekord Francúza Alaina Prosta, ktorý svoje posledné víťazstvo v roku 1993 vybojoval práve v Hockenheime. Nemecko sa zajtra chystá na veľké oslavy.
Avšak hlavnou témou ef jednotky pred začiatkom VC Nemecka bol vyhodenie Heinza-Haralda Frentzena z tímu Jordan. HHF, čo je skratka mena 34-ročného pilota formuly 1 z Mönchengladbachu, bez rešpektu kritizoval vedenie tímu za časté poruchy svojho vozidla a to sa šéfovi Eddiemu Jordanovi nepáčilo. Namiesto Frentzena angažoval „poslušného“ Brazílčana Zontu. HHF však môže pre Jordana znamenať čiernu moru, do napätej situácie sa už zaangažovali právnici. Frentzen si chce vysúdiť 38 miliónov mariek. Zmluvu má totiž až do konca roku 2002. Za druhý polrok 2001 chce zvyšných 9 miliónov, za budúci rok 18 miliónov a k tomu si prirátal škodu pre svojich privátnych sponzorov (3 - 4 milióny) a 5 - 7 miliónov ako nezamestnaný v zhoršených podmienkach rokovania s ostatnými stajňami. O HHF vraj prejavilo záujem niekoľko tímov ako Prost, Arrows, Minardi, Toyota, ale nič zatiaľ nie je konkrétne.
Vo včerajšom tréningu bol najrýchlejší Eddie Irvine a keď si v horúcom počasí nasadil tmavé okuliare, pred motorhomom Jaguáru sa rozhovoril: „Hockenheim je v tomto ročníku prvý vskutku rýchly okruh. Z jazdeckého hľadiska to nie je príliš náročná trať, v rýchlych pasážach treba šliapnuť na plyn, v častiach so zákrutami je to záležitosť technických predností vozidla. Aj z tohto vidieť, že trakčná kontrola môže na Veľkej cene Nemecka priniesť výhodu. V našom tíme pracuje veľmi dobre. Na testovaní v Monze sme vyskúšali aj rôzne sady pneumatík, prišli sme do Nemecka výborne pripravení.“
Aj po tréningovom úspechu Jaguára sa na rýchlej trati očakáva predovšetkým súboj tímov Ferrari - McLaren - Williams. Do prvej pravotočivej zákruty letia monoposty rýchosťou okolo 200 km/h, na rovinkách v lese dosahujú až 350 km/h.
Vedúci jazdec MS M. Schumacher má pred druhým Coulthardom už 37-bodový náskok, do konca šampionátu zostáva len šesť pretekov. Škót Coulthard má poslednú šancu zmeniť doterajší priebeh, ak chce ešte myslieť na titul. Či sa mu to v zajtrajšej Veľkej cene Nemecka podarí, na to sa z Ameriky prišiel pozrieť aj jeden z najlepších basketbalistov sveta Shaq O‘Neal z Los Angeles Lakers. V Hockenheime na každom kroku pútal pozornosť svojou obrovitou postavou.
ONDREJ GAJDOŠ,
Hockenheim