chceme niečo konkrétne napraviť
* sťažovať sa treba vtedy, keď je vec aktuálna. Inak ju môžu úrady
odložiť „do koša“ ako už neopodstatnenú
* sťažovať sa možno písomne aj ústne. Pri podaní ústnej sťažnosti si však
vyžiadajte záznam o jej podaní, ktorý si prečítajte a podpíšte
* vždy si treba zistiť správneho adresáta sťažnosti, inak bude
presúvaná z jedného úradu na druhý, čím sa predĺži jej vyriešenie
* sťažnosť píšte jasne, zrozumiteľne a podporte ju čo najväčším
množstvom svedectiev, prípadne uveďte, kde sa dajú získať
* na prešetrenie sťažnosti má príslušný úrad 30 dní, v zložitejších
prípadoch 60 až 90 dní
* proti prešetreniu sťažnosti možno podať odvolanie
na druhostupňovom orgáne
(sr)