Julian Ivanov, majiteľ súkromnej firmy
Klient Ľudovej banky, používa homebanking.
„Na používanie homebankingu si treba nainštalovať program, ktorý je zadarmo. Používanie je jednoduché, používateľ má k dispozícii podrobný manuál. Za určitý poplatok je možnosť technickej podpory. Veľkou výhodou je rozšírenie hodín kedy môžem poslať príkaz na úhradu. Za normálnych okolností to môžem spraviť do 15.00, ale v rámci homebankingu až do 17.00. Taktiež považujem za výhodný poplatok za príkaz, ktorý je výrazne lacnejší cez homebanking, ako keď ho zadám klasickým spôsobom. Dokonca v minulosti bol zadarmo. Medzi nevýhody patrí možnosť používať homebanking iba z počítača, na ktorom je program nainštalovaný.“
Michal, obyvateľ Bratislavy
Klient Tatra banky, používa internet banking
„Pomáham mame pri používaní internet bankingu. Keďže je lekárka musí platiť sestričku, odvody a zdravotnícky materiál. Jednoduchšie a lacnejšie je to urobiť cez počítač ako ísť do banky. Pre mňa je užívanie internet bankingu veľmi jednoduché, ale mama sa s tým zatiaľ iba učí robiť. Problém, s ktorým som sa stretol bol v nedeľu. Keď som chcel zaplatiť cez internet banking nebolo to možné, pretože stránka bola asi na pol hodinu odstavená. Ale aj tak by to bolo jedno, pretože príkaz by spracovali až v pondelok.“
Tomáš z Košíc
Klient Tatra banky, používa internet banking
„Je to veľmi dobré, pretože už nemusím chodiť do banky. V prípade zmeny na účte mi príde na mobilný telefón sms správa, takže som vždy informovaný. S nedostatkami som sa zatiaľ nestretol a ovládanie je veľmi jednoduché.
Problém som mal skôr pri aktivácii internet bankingu. Na pobočke mi povedali, že možné je ho aktivovať len cez telefonickú službu Dialog. Tak som to spravil. Volanie trvalo strašne dlho, vyše 20 minút len overovali údaje a zdalo sa mi to veľmi chaotické. Viackrát som Dialog už nepoužil“
Jaro z Košíc
Klient ČSOB, Tatra banky a Slovenskej sporiteľne, používa telefónbanking (ČSOB), a 2x internet banking.
„Internet banking je celkovo výhodný, pretože nemusím chodiť do banky. Zatiaľ som sa nestretol so žiadnym problémom. V Tatra banke mi ho poskytli zadarmo. V Slovenskej sporiteľni som musel zaplatiť 50 korún za GRID kartu.
V ČSOB mám aktivovaný aj telefónbanking, tzv. Linku 24. Výhodou je, že keď chcem vedieť či mi prišli peniaze tak tam zavolám. Nevýhoda, že si musím pamätať heslo. Super je, ak potrebujem vedieť číslo účtu, tiež tam zavolám a hlas automatu mi oznámi: „Na vašom účte číslo XY je…“
Dano z Bratislavy
Klient Unibanky, používa mailbanking
„Do e-mailovej schránky mi chodia výpisy. Je to pohodlné a lacnejšia ako keby mi mali chodiť poštou. Papier by som musel skladovať, ale takto to mám všetko v schránke v elektronickej podobe.“
Vladimír z Bratislavy
Klient Unibanky a Tatra banky
„V Unibanke mám GSM banking, teda ak sa mi zmení stav na účte informujú ma sms-kou. Výhoda je, že už si to nemusím ísť chodiť zisťovať do banky.
V Tatra banke mám internet banking. Súkromne už nechodím do banky, ale riešim veci cez túto službu. Firma je ale radšej, keď zájdem do banky. A nemám pochybnosti a obavy ani v oblasti bezpečnosti.“