USA pri bojkote nemeckých a francúzskych výrobkov strieľajú do vlastných radov

g Washington 7. apríla (TASR) - Keď nedávno kantína amerického kongresu z rozhorčenia nad postojom Francúzska k vojne v Iraku premenovala hranolčeky ...

g Washington 7. apríla (TASR) - Keď nedávno kantína amerického kongresu z rozhorčenia nad postojom Francúzska k vojne v Iraku premenovala hranolčeky z "french fries" na "freedom fries", reagovalo francúzske veľvyslanectvo vo Washingtone pokojne: Vôbec sa nejde o francúzsky, ale skôr o belgický vynález.

Ako informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung, nielen americkému kongresu, ale aj iným Američanom robí problémy správne nasmerovať svoj hnev voči Francúzsku a Nemecku. Asi polovica z približne 1 000 opýtaných spotrebiteľov ankety spoločnosti Wirthlin Worldwide uviedla, že sa vyhýba francúzskym a nemeckým výrobkom. Realizácia bojkotu je pre Američanom však ťažká a vedie k neúmyselnému poškodeniu nevinných. Veľa Američanov uviedlo, že v budúcnosti nebudú kupovať horčicu značky Grey Poupon. Tento francúzsky znejúci názov však patrí firme Kraft Foods a od roku 1946 sa vyrába v Amerike. Podobný osud hrozí aj značke jogurtov Yoplait. Yoplait vyrába potravinársky koncern General Mills v Amerike, ktorý za použitie mena zaplatil licenčný poplatok francúzskej firme. Okrem toho si je veľa Američanov istých, že Nestlé je francúzska a nie švajčiarska spoločnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pri nemeckých produktoch je istota zásahu medzi Američanmi o niečo vyššia. Volkswagen, Mercedes-Benz a BMW sú najznámejšie nemecké značky v Spojených štátoch. BMW ako aj Mercedes majú veľké závody v Amerike, kde vyrábajú tisícky automobilov. Za nemecký produkt sa považuje aj pivo značky Heineken, najväčšieho pivovaru v Európe, ktorý je od roku 1863 v holandskom vlastníctve. Holandská vláda, ako je známe, podporuje vojnu proti Iraku.

Medzičasom idú do ofenzívy aj americké spoločnosti, ktoré sa stali obeťami chybného spotrebiteľského bojkotu. Známy výrobca horčice French's na jednej tlačovej konferencii oznámil: "Aby bolo jasné, nič nie je americkejšie ako horčica French's."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu