g Washington 7. apríla (TASR) - Keď nedávno kantína amerického kongresu z rozhorčenia nad postojom Francúzska k vojne v Iraku premenovala hranolčeky z "french fries" na "freedom fries", reagovalo francúzske veľvyslanectvo vo Washingtone pokojne: Vôbec sa nejde o francúzsky, ale skôr o belgický vynález.
Ako informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung, nielen americkému kongresu, ale aj iným Američanom robí problémy správne nasmerovať svoj hnev voči Francúzsku a Nemecku. Asi polovica z približne 1 000 opýtaných spotrebiteľov ankety spoločnosti Wirthlin Worldwide uviedla, že sa vyhýba francúzskym a nemeckým výrobkom. Realizácia bojkotu je pre Američanom však ťažká a vedie k neúmyselnému poškodeniu nevinných. Veľa Američanov uviedlo, že v budúcnosti nebudú kupovať horčicu značky Grey Poupon. Tento francúzsky znejúci názov však patrí firme Kraft Foods a od roku 1946 sa vyrába v Amerike. Podobný osud hrozí aj značke jogurtov Yoplait. Yoplait vyrába potravinársky koncern General Mills v Amerike, ktorý za použitie mena zaplatil licenčný poplatok francúzskej firme. Okrem toho si je veľa Američanov istých, že Nestlé je francúzska a nie švajčiarska spoločnosť.
Pri nemeckých produktoch je istota zásahu medzi Američanmi o niečo vyššia. Volkswagen, Mercedes-Benz a BMW sú najznámejšie nemecké značky v Spojených štátoch. BMW ako aj Mercedes majú veľké závody v Amerike, kde vyrábajú tisícky automobilov. Za nemecký produkt sa považuje aj pivo značky Heineken, najväčšieho pivovaru v Európe, ktorý je od roku 1863 v holandskom vlastníctve. Holandská vláda, ako je známe, podporuje vojnu proti Iraku.
Medzičasom idú do ofenzívy aj americké spoločnosti, ktoré sa stali obeťami chybného spotrebiteľského bojkotu. Známy výrobca horčice French's na jednej tlačovej konferencii oznámil: "Aby bolo jasné, nič nie je americkejšie ako horčica French's."