JÁN MARUNIAK, riaditeľ Základnej školy Jozefa Horáka, Banská Štiavnica: „Treba si to dobre premyslieť. V praxi ešte pôsobia učitelia, ktorí mali aprobáciu branná výchova-telesná výchova, je ich však už málo. Kabinety brannej výchovy a ich vybavenie školám zostali, používajú sa však na iné účely. Pomôcky sú zastarané. Ťažko by sme mohli napríklad využiť staré diafilmy, keď sa už všade používajú videokazety. Aj časť vyučovacieho programu z brannej výchovy prešla do iných predmetov. Topografia sa napríklad vyučuje v rámci matematiky, zbrane hromadného ničenia na fyzike.“
MARTA TOPOLČÁNYOVÁ, riaditeľka Gymnázia Nováky: „Sme s kolegami trocha v rozpakoch. Na škole máme dvoch kolegov v produktívnom veku, ktorí by mali na výučbu predmetu odbornosť. Myslím si, že žiakom by stačili kurzy, nemusel by byť samostatný predmet. Ak by branná výchova odobrala hodiny z iných predmetov, mohlo by to byť na škodu.“
KAROL VESELÝ, zástupca na Základnej škole Gaštanová v Žiline: „Ako telocvikár som kedysi brannú učil, deti ju mali rady. Predmet by som uvítal aj dnes, ale bez politiky.“
PETER BALKO, riaditeľ Gymnázia na Veľkej Okružnej Žilina: „Mohol by to byť pre žiakov jeden z najlepších predmetov. Musel by však mať širší záber, aby bol naozaj o živote. Ministerstvo školstva by pri rozhodovaní malo myslieť aj na finančné zabezpečenie. Bude potrebné nakúpiť rôzny materiál. Teórie dnes majú študenti vyše hlavy, potrebujú praktické ukážky, cvičenia.“ (eta, aha)