Výhodou potravinárov pred vstupom do EÚ sú nižšie vstupy, treba však investovať

Bratislava 3. apríla (TASR) - Pred vstupom Slovenská do Európskej únie (EÚ) je pre zachovanie konkurencieschopnosti domáceho potravinárstva dôležité ...

Bratislava 3. apríla (TASR) - Pred vstupom Slovenská do Európskej únie (EÚ) je pre zachovanie konkurencieschopnosti domáceho potravinárstva dôležité hlavne to, že má ešte stále prístup k lacnejším surovinám a tiež k pomerne lacnej, ale zároveň kvalifikovanej pracovnej sile. Na druhej strane však slovenské podniky musia ešte nemalé zdroje investovať do plnenia požiadaviek únie v oblasti hygieny, čo je významné nielen preto, aby mali umožnené vyvážať svoju produkcie na cudzie trhy, ale je to dôležité aj pre samotné zachovanie ich ďalšej existencie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vyplynulo to z vyjadrení predstaviteľov bratislavskej Regionálnej potravinárskej komory po ich dnešnej odbornej konferencii k príprave na členstvo v EÚ, na ktorej sa zúčastnili aj zástupcovia Rakúskej federácie potravinárskeho priemyslu.

Riaditeľ federácie Michael Blass pritom zdôraznil, že v plnení hygienických podmienok únie môžu slovenským podnikom významne pomôcť zdroje, ktoré sa im núkajú z podporného fondu spoločenstva pre rozvoj vidieka SAPARD. "Pokiaľ by aj Rakúsko malo pred svojim vstupom do EÚ k dispozícii taký program SAPARD, ako majú terajší kandidáti, vyhli by sme sa zatvoreniu mnohých podnikov," zdôrazňuje Blass s tým, že počas vstupu Rakúska boli najväčšie problémy s plnením podmienok v sektore spracovania mäsa a rýb. Tieto sektory za najcitlivejšie považujú aj zástupcovia slovenskej komory.

SkryťVypnúť reklamu

K terajšej kvalite potravín v EÚ Blass podotkol, že po nových prístupoch k nej, po takých problémoch akými boli dioxíny či nákaza BSE, nikdy predtým bezpečnejšie výrobky v spoločenstve neboli.

Zachovanie konkurencieschopnosti na otvorenom európskom trhu si od podnikateľov zasa podľa neho vyžaduje to, aby sa neprihliadalo len na ceny ale aj na celý rad ďalších faktorov. "Tí čo prihliadajú len na ceny, nemajú pravdu. Veľmi dôležité je aj budovanie značiek, ktoré budú mať dôveru spotrebiteľov," pokračoval Blass.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu