Pevné linky strácajú na úkor mobilov

BRATISLAVA – Slovenské telekomunikácie (ST) preinvestovali v prvom polroku tohto roka 2,4 miliardy korún. „Plánovaný objem investícií za celý rok je osem miliárd korún, je však možné, že bude vyšší,“ povedal výkonný prezident spoločnosti pre financ

BRATISLAVA – Slovenské telekomunikácie (ST) preinvestovali v prvom polroku tohto roka 2,4 miliardy korún. „Plánovaný objem investícií za celý rok je osem miliárd korún, je však možné, že bude vyšší,“ povedal výkonný prezident spoločnosti pre financie Mark von Lillienskiold. Zároveň však dodal, že ďalší rast investícií je daný rastom záujmu o služby spoločnosti a ten naopak klesá.

Prezident spoločnosti Ladislav Mikuš nevedel pokles zákazníkov presne vyčísliť, poznamenal však, že penetrácia pevnými linkami bola ku koncu polroka na úrovni 31,24 percenta, pričom penetrácia mobilmi už dosahuje takmer 28 percent. Podľa očakávaní mobilných operátorov by mala ku koncu roka dosiahnuť 30 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Celkovo ku koncu júna evidovali telekomunikácie 1 687 932 telefónnych prípojok, pričom k rovnakému dátumu bolo v sieťach EuroTel a Globtel aktivovaných 1 571 271 mobilov. Rast počtu zákazníkov mobilných operátorov na úkor prevádzkovateľa pevných liniek je podľa Mikuša daný najmä výhodnými cenovými ponukami. „Stále platí, že slovenského zákazníka najviac zaujíma cena a z toho ťažia mobilní operátori. To však zatiaľ nie je stratégiou Slovenských telekomunikácií,“ povedal Mikuš.

ST sa po vstupe strategického partnera – spoločnosti Deutsche Telecom – sústreďujú na zefektívnenie svojej činnosti.

Len úspory v rámci jednotlivých úsekov spoločnosti predstavovali v prvom polroku 500 miliónov korún. ST sa tiež pre vysoké náklady na montážne práce plánujú „odbremeniť“ od dcérskej spoločnosti Telemont. „Pokiaľ budeme tieto zákazky zadávať vlastnej firme, nikdy nedosiahneme, aby sa správala konkurenčne vzhľadom na situáciu na trhu,“ skonštatoval Mikuš.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom opatrení je sústredenie sa na hlavnú činnosť spoločnosti.

ST vytvorili za prvý polrok 2001 zisk pred zdanením vo výške 2,651 miliardy korún, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka nárast o 881 miliónov korún. Zisk spoločnosti po zdanení dosiahol 1,840 miliardy korún. Prevádzkový hospodársky výsledok bol 2,439 miliardy korún.

TOMÁŠ KURTANSKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 628
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 379
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 724
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 209
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 387
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 783
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 915
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 326
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu