Bratislava 31. marca (TASR) - Počas predreferendovej kampane týkajúcej sa vstupu Slovenska do Európskej únie (EÚ) odvysiela Slovenská televízia (STV) 50 polminútových iniciačných spotov zameraných na podporu integrácie SR medzi vyspelé krajiny Európy.
Gabriel Halmo z Komunikačného centra STV dnes TASR informoval, že od 4. do 14. mája sa divákom verejnoprávnej televízie predstaví 12 popredných slovenských osobností a všetky im vysvetlia svoj postoj k spoločnej európskej budúcnosti. Okrem toho sú pripravené i štyri hodinové diskusie, v ktorých budú odborníci naživo hovoriť o kladných i záporných aspektoch vstupu do únie.
Ďalším programom venovaným tejto problematike bude relácia Európske otázniky. Na obrazovke STV by sa mala objavovať pravidelne v pondelok, utorok a stredu pred nočným spravodajským súhrnom Noviny plus a v piatok tento súhrn dokonca nahradí. S témou začlenenia Slovenska do európskeho spoločenstva budú súvisieť štyri Okrúhle stoly a niekoľko diskusných relácií O päť minút dvanásť.
Od 5. do 13. mája odvysiela STV integračné spoty, ktoré jej dodajú jednotlivé politické strany. Do programu budú zaraďované len v pracovných dňoch.
Verejnoprávna televízna stanica v súčasnosti pracuje na výrobe viacerých cyklov, týkajúcich sa výlučne vstupu SR do EÚ. Ide o relácie Cieľ Európa, Smer Európa, V srdci Európy či Téma, ktorá je zameraná na vysvetľovanie využívania systému eurofondov. Pracovníci regionálnych televíznych štúdií STV v Banskej Bystrici a Košiciach pripravujú ďalšie podobné programy nazvané Eurovidiek, Kvarteto a Euroexpres. Navyše, potrebné informácie týkajúce sa únie môžu obyvatelia SR získať i sledovaním Novín STV, strihovej relácie Svet v obrazoch a diskusných cyklov Klub OS a Štúdio Reforma.
Podľa Halma vedenie a zamestnanci STV v tejto súvislosti veria, že pripravovanými reláciami prispejú k úspešnému priebehu referenda a že každý divák, ktorý sa ho zúčastní, bude dostatočne informovaný, aby sa mohol kvalifikovane rozhodnúť.