Pomerne nové Rádio Expres sa snaží prvej štvorke najpočúvanejších hudobných rádií konkurovať. „Nemôžeme povedať, že sme rockové, popové alebo tanečné rádio. Hudobne špecifické rádio neprežije. Vymedzujeme sa cez cieľovú skupinu a našou sú ľudia od 25 do 49 rokov,“ hovorí hudobný dramaturg Ivan Antala. Do Expresu prišiel z Rádia Ragtime, ktoré doplatilo okrem iného na to, že sa snažilo odlíšiť od ostatných.
„Prvým kritériom je hitovosť,“ spomenie aj on čarovnú formulku. „Nehrať príliš agresívne, ani retro, ani tvrdé skladby. Staviame na osvedčených hitoch, nezanevreli sme ani na novinky. Odlíšiť od ostatných sa môžeme len výberom. Predsa len sme trochu rockovejší.“
Rádio sa aspoň vyhýba produkcii pre „násťročných“. „Toho, čo nezahráme, je v konečnom dôsledku veľmi veľa.“
Za prvý rok existencie oslovilo najmä „ľudí v pohybe“, aj vďaka častým dopravným správam. Hudbu Antala vyberá tak, aby bola počúvateľná v aute, kde nevyznejú všetky detaily. Country to však nie je. „Country ako hudba pre vodičov – to je skôr americké klišé. Kamionista trúbi a hrá mu Johny Cash. Popri bežnej produkcii môže pôsobiť rušivo.“
Na otázku, či sa do auta nehodí Sex Pistols, alebo Shane MacGowan, odpovedal: „Prilákajú viac ľudí, ako odlákajú? Jeden človek ich ocení a ďalších desať preladí.“ Hudbu vyberá tak, aby poslucháči radšej zostali.
Archív je v porovnaní s ostatnými rádiami určite menší. „Musíme dohnať ich desaťročnú cestu. V súčasnosti však už zoženieme akúkoľvek hudbu.“ (fw)