Londýn 26. marca (TASR) - Úlohu, ktorú v irackom konflikte zohrávajú médiá, najmä televízia, 24 hodín chrliaca vojnové správy, dnes rozoberá vo svojom článku britský denník Guardian.
Pre spojencov je veľkou nevýhodou napríklad to, že aj z bezvýznamného vývoja sa môže omylom stať veľká správa. Ako príklad Guardian uvádza návrat amerického bombardéra B-52 na britskú leteckú základu, ktorý sa pritom ale nevracal z boja, ako najskôr informovala televízia Sky News, ale iba z polovice cesty s poruchou motora.
Okrem toho denník opisuje, ako televízne stanice "vytvárajú" obrazy vojny: americké televízie sa sústreďujú na prejavy vlastenectva, Arabi na hrôzy vojny, Briti obracajú oči na Západ a iracká televízia na Saddáma Husajna.
Aj britská televízna a rozhlasová stanica BBC sa domnieva, že okrem vojenskej kampane v Iraku prebieha ešte jedna bitka - o verejnú mienku.
Jedným z hesiel konfliktu sa stala vojna informácií, teda stará známa propaganda. Mediálnu stratégiu pritom poznajú - a využívajú - obe strany.
Už samotný názov operácie Iracká sloboda ukazuje, že toto označenie bolo zvolené tak, aby vyjadrovalo cieľ kampane a zároveň jej dalo akúsi nálepku.