NITRA – Viaceré cestovné kancelárie v Nitrianskom kraji uzatvárajú zmluvy v rozpore s dobrou morálkou a diskriminujú klientov. Vyplýva to zo skúmania zmlúv v trinástich kanceláriách v tomto regióne.
Podľa právnika krajského inšpektorátu Štefana Mišoviča v štyroch cestovných kanceláriách kládli podmienku, že klienti si môžu cestovné poistenie uzavrieť iba v poisťovniach Union a Allianz, čo je v rozpore so slobodnou voľbou výberu.
Cestovné kancelárie si vyhradzovali právo zmeniť cenu zájazdu v prípade poklesu kurzu koruny alebo zvýšenia cien pohonných látok, a to aj vtedy, ak bola cena zájazdu stopercentne uhradená. Kancelárie si v zmluvách vyhradzovali aj právo zmeniť ubytovacie miesto alebo posunúť termín zájazdu o tri dni, čo je v rozpore s Občianskym zákonníkom. V rozpore je aj ustanovenie, že cestovky mohli vylúčiť klienta zo zájazdu bez bližšej špecifikácie dôvodov. Korektný nebol ani prístup cestovnej kancelárie v prípade podávania reklamácií. Nespokojný klient bol povinný podať reklamáciu najskôr u delegáta zájazdu a potom v priebehu 7-15 dní po skončení zájazdu aj v cestovnej kancelárii. Podľa Mišoviča však občan nie je povinný podávať reklamáciu dvakrát. (sita)