BRATISLAVA – Návod, ako volať v sieti Eurotel zadarmo, sa vo štvrtok objavil vo forme SMS správy na mobiloch mnohých klientov Eurotelu. Spôsobil nielen problémy záchranárom, ale poukázal aj na to, že firma Eurotel má vo svojom systéme slabé miesta.
V sobotu upozornil lekár Martin Balko na ďalší nedostatok systému firmy Eurotel, ktorú zákazník môže pocítiť na účte. Ako záchranár využíva volania z osobného mobilu na linku 155 na to, aby operatívne pri pacientoch v kritickom stave koordinoval prevoz na špecializované pracoviská, privolanie polície alebo hasičov bez toho, aby musel utekať od pacienta k sanitke, kde je vysielačka. Po 1. júli mu Eurotel účtoval volania na číslo 155 ako volania do pevnej siete a spoplatnil ich.
Hovorkyňa firmy Eurotel Marianna Črepová povedala: „Stalo sa, že niektoré núdzové volania sme zaúčtovali nesprávne. Týchto zákazníkov budeme osobne kontaktovať. Nie je ich veľa a nejde o veľké sumy. Nesprávne vykázané sumy zohľadníme vo faktúre za ďalší mesiac.“
Podľa nej systém chyby, ktoré urobí, dokáže sám vykázať. V takom prípade Eurotel vraj vždy kontaktuje zákazníka. „Nedá sa to však riešiť okamžite,“ povedala Črepová, a preto sa stáva, že zákazník príde s reklamáciou skôr, ako ho o chybe upovedomí firma. Na otázku, či zákazníci, ktorí nedostávajú podrobné výpisy, môžu mať istotu, že ich hovory sú účtované podľa dohody, hovorkyňa Eurotelu odpovedala: „Ešte sa nestalo, že by zákazník poukázal na chybu, na ktorú systém sám neprišiel.“
Podľa správy TASR po odoslaní SMS počet volaní v sieti Eurotel stúpol o 40 percent. V niektorých médiách sa objavili aj úvahy, že SMS odoslal priamo Eurotel v snahe zvýšiť počet volaní, ktoré nakoniec zákazníkom naúčtuje. Črepová povedala: „Je to absurdné, veď pre Eurotel ide o stratu.“
PETER KUNDER